Designblok odhaluje vizuál, letošním tématem je Oslava

úterý, 14. srpna 2018, 07:25 Aktuality, Marketing MediaGuru

Letošní 20. ročník Designbloku se ponese na vlně tématu Oslavy.

Klíčový vizuál k 20. ročníku Designbloku, zdroj: Designblok

Klíčový vizuál k 20. ročníku Designbloku, zdroj: Designblok

Pražský mezinárodní festival designu Designblok pro svůj dvacátý ročník vybral téma Oslava. Zároveň odhalil i vizuál, na kterém zachycuje dvojici cyklistů symbolizující dřinu, zapálení i radost ze společné jízdy.

Přehlídka designu a módy se letos bude konat ve dnech 25. až 29. října 2018, a to nejen v prostoru Průmyslového paláce a Lapidária na holešovickém Výstavišti, ale nově také v budově Colloredo Mansfeldského paláce.

Návštěvníky v prostoru Výstaviště Praha Holešovice čeká pohled do budoucnosti designu v podání českých i zahraničních účastníků. Oslava bude symbolizovat nejen výročí 100 let od založení Československa, které letos rezonuje kulturní sférou, ale i oslava dvaceti let Designbloku a ohlédnutí do jeho historie. „Designblok slaví 20 let a Česko slaví 100 let výročí vzniku samostatného státu. Je tedy důvod k oslavě. Milujeme design a jsme rádi, že se mu v naší zemi daří. Dvacet let jsme věnovali jeho propagaci, propojování českých designérů s mezinárodní scénou, navazování spolupráce mezi tvůrci a průmyslem. Letos chceme oslavit český design a jeho soudobou kvalitu. Zároveň věříme, že jsme vlastně teprve na začátku. A tak je letošní Designblok důkazem naší víry v dobrou budoucnost naší země,“ vysvětlila ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

„První ročník Designbloku měl celých 14 účastníků a nejčastější otázkou, kterou nám návštěvníci i novináři opatrně pokládali, bylo: ,Co je to vlastně ten design?‘ Od počátku jsme vsázeli na kvalitu, a ačkoliv jsme se často setkávali s názorem, že to v Čechách nebude fungovat, dnes je design součástí života středních vrstev a z Designbloku je největší festival designu ve střední Evropě,“ doplnila Jana Zielinski.

První ročníky festivalu se odehrály v jednotlivých galeriích a showroomech, ty další otevřely často jinak nepřístupné domy či areály v Praze, mezi které patří Grandhotel Evropa na Václavském náměstí, Nákladové nádraží Žižkov, budova ČKD v Karlíně, kreativní prostor DOX, Corso v Karlíně, Kafkův dům na Staroměstském náměstí, botel Neptun, ale třeba i budova základní školy nebo historické pražské paláce Colloredo-Mansfeld a Clam-Gallas. Zatímco na začátku byl Designblok akcí pro pár zasvěcených, poslední ročníky navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků.

Za svou historii přivítal v Praze také designéry, jako je Patricia Urquiola, Jasper Morrison, Edward Barber a Jay Osgerby, Matali Crasset, Studio Job, Maarten van Severen, studio Tjep, Ineke Hans, Marcel Wanders, studio Formafantasma, Arihiro Miyake, Richard Hutten a řada dalších neméně zvučných jmen z Evropy i celého světa.

Vizuál dvacátého ročníku zachycuje dvojici cyklistů na jediném kole, která v sobě spojuje symboliku neustálého pohybu vpřed, odhodlání i nutnosti empatie, vzájemného porozumění, ale i radosti z jízdy, často obohacené o akrobatické kousky. „Bez lehkosti a radosti by se z jízdy vytratila i motivace, bez silného týmu a zázemí bychom skončili po pár prvních kilometrech. Když se to takto shrne, zní to asi příliš vážně, ale 20 let Designbloku byla jízda, která nás stále baví a žene vpřed. Každým rokem se učíme. Některé z nových kousků uvidíte na vizuálech, více pak na samotném Designbloku,“ říká kreativní ředitel Designbloku Jiří Macek.

Fotografie pro vizuály, které postupně dvojici sportovců odhalí, vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery.

-stk-