Mafra loni mírně zvýšila tržby, zisk se snížil

pátek, 3. srpna 2018, 10:20 Tisk MediaGuru

Zisk ve výši 74 milionů korun vytvořila v loňském roce mediální skupina Mafra.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Mediální skupina Mafra v loňském roce mírně navýšila tržby na 2,52 mld. Kč, meziročně si polepšila o 1,5 %. Celkový hospodářský výsledek firmy se ale snížil na 74 mil. Kč.

Vedení vydavatelství hodnotí ve výroční zprávě loňský výsledek jako příznivý. „Dobrého výsledku se podařilo dosáhnout díky stabilním výkonům inzertních tržeb v printové části a jejich zvýšení v online segmentu. Ten je dlouhodobě důležitým zdrojem rostoucí efektivity celého vydavatelství,“ uvádí se v textu. K výsledku měly přispět i v minulosti realizované restrukturalizační kroky a také lepší efektivita vlastních i externích tiskových zakázek. V oblasti distribuce vykázala Mafra loni mírný pokles, celkové příjmy v printové inzerci udržela díky rostoucímu zásahu titulů zdarma.

V loňském roce mělo celkově dojít k zpomalení mírného poklesu, který mediální trh v posledních letech provázel. 

Základní údaje o hospodaření společnosti Mafra (tis. Kč)

  2017 2016 změna (%)
tržby z prodeje výrobků a služeb 2 516 784 2 478 932 1,5
provozní výsledek hospodaření 81 274 99 949 -18,7
výsledek hospodaření za účetní období 74 403 236 195 -68,5

Zdroj: účetní závěrka 2017 

Do mediální skupiny Mafra patří mj. deníky MF Dnes, Lidové noviny a Metro, týdeníky 5plus2 a Téma, server iDnes.cz či televizní stanice Óčko. Sesterskou společností je Londa, provozovatel Rádia Impuls. Mafra loni získala 60% podíl ve firmě Denax (skupina Ticketportal). Přestože loni navýšila svůj podíl v LED Multimedia (digitální out-of-home), v letošním roce firmu prodala zpět svému spoluzakladateli.

Mafra v letošním roce počítá s mírným poklesem distribučních příjmů a s udržením inzertních příjmů z printových médií. Růst mají příjmy z online inzerce, které mají být silnou příjmovou oporou. Snížení v placených titulech mají vykompenzovat tituly zdarma.

Strategickou změnou je také nová koncepce, kterou Mafra začala razit na poli online videa. Nově svůj video obsah soustředí pod iDnes.cz. Zavádí novou značku iDnes Kino. S tím souvisí i změna video serveru Playtvák.cz, který se stává produkční organizací a jako samostatný video web končí.

-mav-