Möbelix po deseti letech opouští koncept diskontu

úterý, 21. srpna 2018, 15:30 Retail MediaGuru

V pražských Vysočanech otevírá Möbelix zrekonstruovanou prodejnu. Opouští koncept diskontu.

Vizualizace nové prodejny Möbelix na Kolbenově ulici v Praze, zdroj: Möbelix

Nábytkářská společnost Möbelix otevírá 22. sprna u příležitosti desátého výročí svého působení v České republice zrekonstruované obchodní prostory na Kolbenově ulici v Praze – Vysočanech. Rekonstrukcí úplně první prodejny, kterou na českém trhu firma otevřela, se završuje postupný proces změny celkového konceptu, který byl zahájen před dvěma lety. Výše investice do remodelingu prodejny činila 200 mil. korun. Původně diskontní řetězec nově sází na designovou prezentaci vystaveného zboží, zařízená oddělení a rozšíření sortimentu služeb.

„Vývoj trendů v nábytkářském sektoru za posledních deset let, stejně jako zpětná vazba od zákazníků nám pomohly vytvořit nový koncept, který spíše než na cenu klade důraz na design. Z pouhého diskontního prodejce nábytku jsme se tak postupně stali specialistou na bydlení,“ říká Jiří Šulc, generální ředitel Möbelix pro Českou a Slovenskou republiku.

Hlavní změnou oproti dřívějšímu modelu je vzhled prodejny a uspořádání nábytku, doplňků a dekorací do zařízených pokojů, kterými mohou zákazníci přímo procházet. Tímto způsobem, který je znám například od konkurenční firmy IKEA, chce Möbelix inspirovat a snadněji představit, jak bude nové vybavení vypadat v interiéru a s jakými doplňky je lze sladit.

Kromě prodejní plochy prošel změnou také sortiment společnosti Möbelix, a to především v oddělení bytových doplňků a dekorací. „Nejmarkantnějším rozdílem oproti dřívějšku jsou pravidelně obměňovaná témata, která se prolínají celým sortimentem. Jejich prostřednictvím si zákazník sladí svůj domov do detailu,“ doplňuje Jiří Šulc. Aktuálně startují témata severský Nordic Living, jemný Lace Love a orientální Moroccan Mystery.

Znovuotevřená prodejna s plochou 6 000 m2 nabízí svým zákazníkům možnost bezplatného zapůjčení dodávky na převoz zakoupeného zboží, plánování sedaček prostřednictvím 3D konfigurátoru na prodejně nebo 3D plánování kuchyní možné přímo doma u zákazníka. Služba Click & Collect umožňuje online rezervaci bytových doplňků k vyzvednutí na prodejně do 48 hodin, Click & Reserve poskytuje stejnou službu v případě nábytku.

Součástí nabídky je rovněž věrnostní program, v rámci něhož poskytuje Möbelix svým zákazníkům roční bonus za nákup ve formě platebních poukázek v hodnotě až 1 500 Kč.

Do budoucna plánuje Möbelix, která je součástí rakouské skupiny XXXLutz KG, své aktivity na českém trhu rozšiřovat. V současnosti má v České republice 12 prodejen, roce 2019 přibudou další tři nové pobočky.

Na českém trhu působí z nábytkářských řetězeců kromě Möbelixu a sesterského XXXLutz, jenž má tři pobočky, již zmíněná IKEA (4), která připravuje na září otevření svého pop-up studia na Václavském náměstí v Praze, dále Kika (9), Sconto (8), Asko nábytek (13) či Jysk (84).

-stk-