Počet doručených reklamních TRP je na tuzemském televizním trhu za prvních osm měsíců letošního roku jen o 2,6 % vyšší než ve stejném období loňského roku. Údaj se vztahuje k divácké skupině starší 15 let u rozhodujících subjektů televizního reklamního trhu. V loňském roce bylo navýšení výraznější (+9 %).
V případě mladší divácké skupiny 15-54 je navíc meziroční zvýšení nižší a představuje necelé jedno procento (0,7 %). Ve skupině 15-69 je meziroční navýšení přes dvě procenta.
Růst doručených TRP odpovídá podle dostupných indicií vývoji televizního reklamního trhu v letošním roce. Společnost CME, vlastník televize Nova, v letošním prvním pololetí reportovala na českém trhu meziroční růst reálných výnosů televizní reklamy o dvě procenta. Také televizní skupina Prima mluví o jednociferném růstu. Obě se přitom shodují, že druhé letošní čtvrtletí bylo poznamenáno slabším vývojem v dubnu.
Podíl na doručených TRP (%), I-VIII/2018, 15+
Podíl na doručených TRP (%), I-VIII/2018, 15-54
Podíl na doručených TRP (%), I-VIII/2018, 15-69
-mav-