Reklamní televizní TRP rostou jen o necelá tři procenta

čtvrtek, 6. září 2018, 07:30 TV, Reklama MediaGuru

Navýšení počtu doručených televizních reklamních TRP je v letošním roce nižší než loni.

Zdroj: Pixabay

Zdroj: Pixabay

Počet doručených reklamních TRP je na tuzemském televizním trhu za prvních osm měsíců letošního roku jen o 2,6 % vyšší než ve stejném období loňského roku. Údaj se vztahuje k divácké skupině starší 15 let u rozhodujících subjektů televizního reklamního trhu. V loňském roce bylo navýšení výraznější (+9 %).

V případě mladší divácké skupiny 15-54 je navíc meziroční zvýšení nižší a představuje necelé jedno procento (0,7 %). Ve skupině 15-69 je meziroční navýšení přes dvě procenta.

Růst doručených TRP odpovídá podle dostupných indicií vývoji televizního reklamního trhu v letošním roce. Společnost CME, vlastník televize Nova, v letošním prvním pololetí reportovala na českém trhu meziroční růst reálných výnosů televizní reklamy o dvě procenta. Také televizní skupina Prima mluví o jednociferném růstu. Obě se přitom shodují, že druhé letošní čtvrtletí bylo poznamenáno slabším vývojem v dubnu.  

Podíl na doručených TRP (%), I-VIII/2018, 15+

Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring, přepočítáno na TRP 30'

Podíl na doručených TRP (%), I-VIII/2018, 15-54

Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring, přepočítáno na TRP 30'

Podíl na doručených TRP (%), I-VIII/2018, 15-69

Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring, přepočítáno na TRP 30'

-mav-