Máte-li vybudovanou komunitu, zapojte ji

pátek, 26. října 2018, 13:30 Marketing MediaGuru

Podaří-li se u online obsahového projektu vybudovat komunitu, nebojte se ji zapojit, radí Lucie Milerová z Boomerang Communication.

„Tvořte obsah!“ „Budujte komunity!“ „Buďte užiteční!“ Tyto a podobné věty zaznívají na každé konferenci, která se zabývá obsahovým marketingem. A tak tvoříte obsah, budujete komunity a jste užiteční. Až jednoho dne se dostanete do situace, kdy jste nuceni si položit otázku: A co teď s tím?

V případě projektu TadyJeMoje, který v Boomerang Communication vytváříme pro Českomoravskou stavební spořitelnu (ČMSS), nás ale taková otázka nemohla nikdy zaskočit. Už od samého počátku jsme věděli, že kolem publikovaného obsahu chceme vytvořit komunitu mladých lidí, kteří nejsou jenom pasivními konzumenty inspirativních DIY blogů, ale sami aktivně hodnotný obsah vytváří. A postupně jsme je chtěli do tvorby magazínu zapojit. 

V létě 2017 jsme usoudili, že je naše komunita už dostatečně silná – v tu dobu čítala zhruba 30 000 fanoušků na Facebooku a magazín TJM měsíčně navštěvovalo v průměru 35 000 uživatelů ve věku 18–35 let (z 85 % ženy a dívky), abychom s ní mohli začít aktivně pracovat. Navíc jsme chtěli obsah blogu, který byl z velké části založen na inspiracích ze zahraničí, oživit lokálním a autentickým obsahem z českých domácností. 

Zajímavá odměna je zásadní

Bez motivace nejsou koláče a ani unikátní obsah. Abychom mohli získané materiály dále využít, potřebovali jsme shromáždit opravdu neotřelá řešení, která by mohla inspirovat další čtenáře magazínu TadyJeMoje

Proto jsme se rozhodli pro soutěž. A už její téma Pošli DIY nápady, odměníme tě napovídá, že hlavní motivací pro zaslání netradičního řešení byla finanční odměna 10 000 Kč pro výherce.

A jak se nám kampaň nakonec povedla? Tak tedy: 

  • 83 zaslaných DIY řešení
  • 5 193 interakcí
  • 604 sdílení soutěžního alba
  • 317 komentářů

Soutěží jsme oslovili 210 278 uživatelů, kterým jsme přiblížili v magazínu TadyJeMoje. Zveřejnění soutěžního alba navíc zdvojnásobilo page views, tedy zobrazení facebookové stránky TadyJeMoje. A rovněž zdvojnásobilo virální dosah stránky – průměrně jsme dosahovali virálního dosahu 8 000 uživatelů, se zveřejněním soutěžního alba to bylo 17 533 uživatelů.

Pokud tedy chcete uspořádat facebookovou soutěž, neomezujte se na pouhý statický příspěvek. Zamyslete se nad formáty, které vám Facebook nabízí, a vyberte ty, které vám mohou doručit zajímavá čísla. V našem případě to byla soutěžní fotogalerie, ve které museli facebookoví uživatelé hlasovat. S hlasováním pod příspěvkem bychom podobných čísel těžko dosáhli.

Facebookem to ale nekončí

Ačkoliv jsme získali spoustu fotografií, které jsme mohli nadále využívat pro facebookové příspěvky, byli jsme přesvědčeni, že to nestačí. Chtěli jsme vědět, kdo se skrývá za originálními výtvory. A prostřednictvím našich výherců a jejich DIY výtvorů jsme chtěli dodat odvahu dalším členům naší komunity k vylepšování vlastních domácností. Protože někdy stačí opravdu jenom drobnost, která vdechne vašemu domovu kousek osobitosti.

Oslovili jsme výherce a vydali se za nimi domů. Z těchto návštěv pak vznikla série devíti článků, které jsme v průběhu roku postupně publikovali v online magazínu TadyJeMoje. Do dnešního dne jsme dodali odvahu téměř 20 tisícům čtenářů, kteří na tyto články zavítali. Největší pozornost vyvolala návštěva u Ondřeje, který si byt vybavil nábytkem z palet.

Na návštěvě u Ondřeje, jednoho z vítězů soutěže, zdroj: Tadyjemoje.cz

Na návštěvě u Ondřeje, jednoho z vítězů soutěže, zdroj: Tadyjemoje.cz

„Magazín TadyJeMoje staví od počátku na kvalitním obsahu. A tato soutěž jej obohatila dalšími inspirativními příklady pro prima bydlení, jaké přijdou vhod právě mladým lidem, kteří si své první bydlení zařizují nebo se na to chystají,“ uvádí Tomáš Peterka, vedoucí online marketingové komunikace Českomoravské stavební spořitelny, a dodává, že s tipy pro první bydlení a se značkou ČMSS se za čtyři roky fungování TadyJeMoje již seznámil více než milion uživatelů.

Nebojte se dát prostor hlasu z ulice

Pokud se rozhodnete vytvářet v online prostředí komunitu, dejte si práci s tím, abyste ji podporovali a zapojili do tvorby obsahu. Psané slovo a vizuální materiál dnes už nestojí jenom na profesionálních tvůrcích, ale stále častěji najdete inspirace přímo mezi členy vaší komunity. Tak se toho nebojte a nechte hlas lidu promluvit na svých sociálních sítích nebo webových magazínech. V očích svých sledovatelů budete důvěryhodnější a vaše publikum se stane loajálnější.

Autor textu: Lucie Milerová, Boomerang Communication