Effie: Nejvíce cen bere Ogilvy, Grand Prix neudělena

středa, 7. listopadu 2018, 20:00 Reklama MediaGuru

Celkem čtyři ocenění si z letošního ročníku Effie odnesla agentura Ogilvy. Grand Prix udělena nebyla.

Zdroj: MediaGuru.cz

Soutěž efektivity reklamy Effie, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur, vyhlásila již po jedenadvacáté své vítěze. Celkem bylo rozdáno 23 cen, z toho osm zlatých, šest stříbrných a devět bronzových. Grand Prix letos vyhlášena nebyla.

Nejvíce prací přihlásila tento rok agentura Ogilvy, která také posbírala nejvíce cen – získala po jednom zlatě a stříbře a dva bronzy. Tři ocenění si odnesla agentura McCann. Novinkou byla účast mediální agentury, které se dosud soutěže neúčastnily. Přidaly se agentury PHD z komunikačního holdingu Omnicom Media Group a AdExpres, člena komunikační skupiny Dentsu.

Pravidla hodnocení byla letos opět zpřísněna. V tzv. předkole opatřily zástupci oborového sdružení výzkumných agentur SIMAR přihlášené práce svým hodnocením průkaznosti dopadů kampaní. Letos poprvé měli soutěžící možnost na základě připomínek výzkumníku některé údaje v přihláškách opravit nebo doplnit. Následně ve dvou kolech posuzovalo 55 přihlášených prací od 24 agentur 21 porotců z řad kreativců, marketérů, výzkumníků a odborných novinářů. V online části byly vybrány práce na shortlist, na zasedání poroty se poté diskutovala jednotlivá ocenění.

„Po evropském vzoru jsme zakázali dávat do přihlášek kreativně vyšperkované případové studie – filmová dílka sama o sobě. Cílem bylo přimět porotce k důkladnému studii písemných přihlášek, které obsahují klíčové údaje a nenechat se ovlivnit hezkými obrázky,“ vysvětluje výkonný předseda AKA Marek Hlavica.

Přehled ocenění 21. ročníku Effie Awards

Ocenění  Název kampaně Klient Agentura Další agentury
Potraviny
1. místo Mistrovství světa v Pauzování Nestlé / KitKat Symbio Digital  
2. místo Místo do obchodu pro Nutrend do e-shopu! Nutrend D.S. Ogilvy  
3. místo Raffaello proti osamělosti Ferrero Česká /Raffaello  Momentum Czech Republic  
Nápoje
1. místo Pěnožrouti Kofola - čepovaná WMC Praha  
1. místo Radegast RÁZNÁ 10 Plzeňský Prazdroj / Radegast Boomerang Communication   
2. místo Frisco:z out-cidera opět milovaným drinkem Plzeňský Prazdroj / Frisco Triad Advertising Fallon Prague - WeDigital - Wavemaker 
2. místo Jak jsme vyhráli Olympiádu Coca-Cola McCann Prague  
3. místo Inovací k novému segmentu nápojů Tchibo ČR Kaspen/Jung von Matt Initiative Media - Doblogoo - EtNetera - Cocoon
Spotřební zboží
1. místo Uvedení Philips OneBlade na trh Philips OneBlade Adexpres Carat - Spectra - Triad Advertising
2. místo Kampaň, která měnila minusy na plusy Škoda Auto / Škoda Plus Zaraguza CZ PHD
3. místo Věrnostní program Globus Bonus Globus ČR  Wunderman  
Finanční služby
1. místo Za služby se vyplatí platit Komerční Banka Můj účet Plus Ogilvy PHD
2. místo neuděleno      
3. místo Festival lepšího bydlení (a prodejů) Raiffeisen stavební spořitelna Leo Burnett Fox Hunter
Ostatní služby
1. místo Co není v hlavě, je v datech Vodafone CZ McCann Prague  
2. místo Sazka Pátek 13. Sazka / Sazka / Sportka / Eurojackpot Fairy Tailors  
3. místo Nečekané nedoplatky za plyn patří minulosti innogy Energie Young & Rubicam Praha Wunderman
Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)
1. místo Předbíhej za odměnu RunTour Geometry Global  
2. místo Cesta do Abbey Road Vodafone CZ McCann Prague  
3. místo Jak mít za stovku kupce elektromobilu ČEZ Brain One  
3. místo V-Power trigger emaily Shell V-Power Wunderman   
Sociální, ekologický, kulturní marketing
1. místo Den válečných veteránů 2017 Post Bellum, Paměť národa Young & Rubicam Praha  
2. místo neuděleno      
3. místo 326 000 hlasů pro novou volbu prezidenta Institute for Democracy 21 / Prezident21 Ogilvy  
3. místo Jak monetizovat CSR aktivitu E.on ČR / E.on Energy Globe Ogilvy  

Výběr vítězných kampaní Effie Awards

Zlato v kategorii Potraviny získala kampaň Mistrovství světa v pauzování tyčinky KitKat. Ta si v duchu svého dlouhodobého claimu „Dej si pauzu, dej si KitKat“ pohrála si s tématem relaxačních technik, jako je chytání lelků, chvat opěrného lokte či dvojité zívnutí, v nichž uspořádala soutěž o titul mistra světa. Tato online aktivita se pozitivně odrazila na krátkodobých i dlouhodobých prodejích. Více informací o výsledcích se můžete dočíst na stránkách soutěže Effie.

Jedno ze zlatých ocenění v kategorii Nápoje si odnesli Pěnožrouti, aktivace s rozšířenou realitou značky Kofola pro segment HoReCa. Přes plný krýgl si mohli lidé naskenovat prostřednictvím mobilní aplikace logo, z něhož následně vylítly animované postavičky Pěnožroutů, které bylo potřeba pochytat. Díky tomu celkově došlo k nárůstu prodejů o 7 %.

Zlato v kategorii Spotřební zboží bylo uděleno kampani Uvedení Philips One Blade na trh“, která si dala záležet, aby se nový zastřihávač vousů dostal do správných rukou, které mu potom pomohou v samotné komunikaci. Cílila tedy na muže, kteří nosí strniště. Správné zacílení a rozfázování komunikace, včetně využití tzv. Fousbota, pomohlo překonat obchodní cíle a dosáhnout 156% ROI.

Ve Finančních službách obsadila první místo kampaň Za služby se vyplatí platit“ Komerční banky, která proti obecnému proudu komunikovala cenu účtu a jeho výhody. Kreativně kampaň uchopila jako srovnání světa malých dětí a dospělých. Díky tomu narozdíl od jiných velkých hráčů Komerční banka získala 10 tisíc nových zákazníků.

V kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing byla zlatem oceněna kampaň Den válečných veteránů 2017 organizace Paměť národa. Ta měla za cíl zvýšit povědomí o veřejné sbírce k tomuto dni. Pro účely uchování autentických svědectví, které ještě nejsou zaznamenány, bylo vybráno celkem 750 000 Kč.

-stk-