Media Club byl loni nejsilnější v 15+, Nova v 15-54

pondělí, 14. ledna 2019, 14:00 TV MediaGuru

Na komerčním televizním trhu mají nejsilnější postavení Media Club a skupina Nova.

Foto: Shuttesrtock

Foto: Shuttesrtock

Obchodní zastupitelství Media Club bylo v loňském roce nejsilnější reklamní televizní sítí v podílu na sledovanosti v divácké skupině 15+ v celodenní sledovanosti i v prime-time. Ve srovnání s předchozím rokem svůj podíl mírně navýšilo. Media Club, které majetkově patří do skupiny Prima, zajišťuje prodej televizní reklamy pro stanice skupiny Prima, Óčko, Barrandov a dále pro kanály Nickelodeon, Nick Jr., Retro, Prima Comedy Central a do konce dubna 2018 obchodoval také stanice TV Mňam a TV Mňau.

Skupina Nova byla z pohledu obchodních sítí nejsilnější skupinou v diváckých kategoriích 15-54 a 15-69, a to jak v celodenní sledovanosti, tak v prime-time. 

Výčet obchodních sítí doplňuje zastupitelství tematických stanic Atmedia a také stanice České televize. Objem reklamy na České televizi je ale výrazně omezen zákonem, proto rozhodujícími subjekty na tuzemském reklamním TV trhu jsou Media Club a skupina Nova. 

Podíl obchodních sítí (%), celý den, rok 2018

celý den 15+ změna vs. 2017 (pb.) 15-54 změna vs. 2017 (pb.) 15-69 změna vs. 2017 (pb.)
Media Club 31,32 +0,17 29,90 +0,99 30,86 +0,28
Nova Group  29,05 -1,42 35,30 -1,59 32,07 -1,13
ČT celkem 30,13 +0,93 25,54 +0,75 27,56 +0,67
Atmedia 3,43 -0,36 2,36 -0,69 3,10 -0,38

Podíl obchodních sítí (%), prime-time, rok 2018

prime-time 15+ změna vs. 2017 (pb.) 15-54 změna vs. 2017 (pb.) 15-69 změna vs. 2017 (pb.)
Media Club 32,09 1,09 30,72 1,00 31,85 0,94
Nova Group 31,87 -2,39 36,70 -2,64 34,38 -2,06
ČT celkem 28,77 0,96 25,18 1,57 26,43 0,82
Atmedia 2,68 -0,18 1,82 -0,44 2,37 -0,20

zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, živě + TS0-3 k 14. 1. 2019, změna uvedena v procentních bodech, prime-time = 19:00-23:00

Podíl obchodních sítí, 15+, celý den, rok 2018

ATO-Nielsen Admosphere, hodnota se zobrazí najetím myši na sloupec

Podíl obchodních sítí, 15+, prime-time, rok 2018

ATO-Nielsen Admosphere, prime-time = 19:00-23:00

Podíl obchodních sítí, 15-54, celý den, rok 2018

ATO-Nielsen Admosphere, hodnota se zobrazí najetím myši na sloupec

Podíl obchodních sítí, 15-54, prime-time

0ATO-Nielsen Admosphere, prime-time = 19:00-23:00

Podíl obchodních sítí, 15-69, celý den

ATO-Nielsen Admosphere, hodnota se zobrazí najetím myši na sloupec

Podíl obchodních sítí, 15-69, prime-time, rok 2018

ATO-Nielsen Admosphere, prime-time = 19:00-23:00

O vývoji podílu na sledovanosti televizních skupin v loňském roce jsme psali zde a o vývoji doručených TRP zde.

-mav-