Media Club byl loni nejsilnější v 15+, Nova v 15-54
Na komerčním televizním trhu mají nejsilnější postavení Media Club a skupina Nova.
Obchodní zastupitelství Media Club bylo v loňském roce nejsilnější reklamní televizní sítí v podílu na sledovanosti v divácké skupině 15+ v celodenní sledovanosti i v prime-time. Ve srovnání s předchozím rokem svůj podíl mírně navýšilo. Media Club, které majetkově patří do skupiny Prima, zajišťuje prodej televizní reklamy pro stanice skupiny Prima, Óčko, Barrandov a dále pro kanály Nickelodeon, Nick Jr., Retro, Prima Comedy Central a do konce dubna 2018 obchodoval také stanice TV Mňam a TV Mňau.
Skupina Nova byla z pohledu obchodních sítí nejsilnější skupinou v diváckých kategoriích 15-54 a 15-69, a to jak v celodenní sledovanosti, tak v prime-time.
Výčet obchodních sítí doplňuje zastupitelství tematických stanic Atmedia a také stanice České televize. Objem reklamy na České televizi je ale výrazně omezen zákonem, proto rozhodujícími subjekty na tuzemském reklamním TV trhu jsou Media Club a skupina Nova.
Podíl obchodních sítí (%), celý den, rok 2018
celý den | 15+ | změna vs. 2017 (pb.) | 15-54 | změna vs. 2017 (pb.) | 15-69 | změna vs. 2017 (pb.) |
Media Club | 31,32 | +0,17 | 29,90 | +0,99 | 30,86 | +0,28 |
Nova Group | 29,05 | -1,42 | 35,30 | -1,59 | 32,07 | -1,13 |
ČT celkem | 30,13 | +0,93 | 25,54 | +0,75 | 27,56 | +0,67 |
Atmedia | 3,43 | -0,36 | 2,36 | -0,69 | 3,10 | -0,38 |
Podíl obchodních sítí (%), prime-time, rok 2018
prime-time | 15+ | změna vs. 2017 (pb.) | 15-54 | změna vs. 2017 (pb.) | 15-69 | změna vs. 2017 (pb.) |
Media Club | 32,09 | 1,09 | 30,72 | 1,00 | 31,85 | 0,94 |
Nova Group | 31,87 | -2,39 | 36,70 | -2,64 | 34,38 | -2,06 |
ČT celkem | 28,77 | 0,96 | 25,18 | 1,57 | 26,43 | 0,82 |
Atmedia | 2,68 | -0,18 | 1,82 | -0,44 | 2,37 | -0,20 |
Podíl obchodních sítí, 15+, celý den, rok 2018
Podíl obchodních sítí, 15+, prime-time, rok 2018
Podíl obchodních sítí, 15-54, celý den, rok 2018
Podíl obchodních sítí, 15-54, prime-time
Podíl obchodních sítí, 15-69, celý den
Podíl obchodních sítí, 15-69, prime-time, rok 2018
O vývoji podílu na sledovanosti televizních skupin v loňském roce jsme psali zde a o vývoji doručených TRP zde.
-mav-