CMI dokončila ve Francii nákup Elle a časopisů od Lagardere

čtvrtek, 14. února 2019, 20:50 Tisk MediaGuru

Czech Media Invest rozšiřuje své mediální aktivity o francouzské časopisy včetně Elle, které kupuje od Lagardère.

Foto: Elle

Společnost Czech Media Invest (CMI) dokončila nákup většiny titulů, které doposud vydávala ve Francii skupina Lagardère, a to včetně časopisu Elle a s ním spojených produktů. Součástí transakce jsou i francouzské webové verze magazínu Elle, dále pak časopiseckých titulů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours a jeho variací, France Dimanche, Ici Paris a Public. Kupní cena činila 52 milionů eur (cca 1,3 mld. Kč). Oznámil to mediální zástupce a člen představenstva CMI Daniel Častvaj.

Společnosti CMI byla zároveň udělena výhradní teritoriální licence pro značku Elle pokrývající Francii. Skupina Lagardère nadále zůstává vlastníkem mezinárodní značky Elle. Akvizice tak nemá dopad na tuzemskou mutaci magazínu Elle, jehož vydávání zajišťuje Burda Praha.

V loňském roce zakoupená aktiva generovala výnosy 239 milionů eur, zisk před zdaněním a úroky (tzv. proforma EBIT, včetně nákladů na restrukturalizaci) činil přibližně 10 milionů eur. V rámci dohody přejde do skupiny CMI celkem 649 zaměstnanců.

„Jde o významnou akvizici v rámci naší strategie vstupu na francouzský mediální trh, jsme vděční za příležitost převzít odpovědnost za tento skvělý mediální dům. Pevně věříme v jeho další rozvoj, zejména v digitálu. Jsme si vědomi výzev, kterým dnes čelí tradiční tištěné noviny a časopisy, a těšíme se na spolupráci se současným vedením,“ komentoval Daniel Křetínský, generální ředitel a spoluvlastník CMI.

CMI už loni na jaře oznámila akvizici rádiových stanic od Lagardère Active (v Česku Evropa 2, Frekvence 1 a další).

Loni v říjnu francouzský bankéř Matthieu Pigasse, spolumajitel francouzského deníku Le Monde, prodal firmě Czech Media Invest (CMI) také 49procentní podíl v holdingu Le Nouveau Monde. Jeho prostřednictvím tradiční francouzský list Le Monde spoluvlastní. Skupina CMI koupila také francouzský týdeník Marianne.

Daniel Křetínský vlastní 50% podíl v CMI, 40 % náleží Patriku Tkáčovi a 10 % Romanu Korbačkovi.

-mav-