Mafra je po akvizici v tisku nejsilnější, má téměř třetinu trhu

pátek, 8. února 2019, 07:15 Tisk MediaGuru

Mediální skupina Mafra si díky nákupu společnosti Bauer Media významně pomohla na tiskovém trhu.

Foto: MediaGuru.cz

Nová data výzkumu Media projekt o čtenosti tištěných titulů za třetí a čtvrtý kvartál loňského roku už zohledňují změny na tiskovém trhu v druhé polovině roku. V té se odehrála i významná akvizice, kdy se skupina Mafra rozrostla o časopisy Bauer Media. Začlenila je pod společnost Mafra Print.

Podle nových dat vynesla akvizice Mafru na pozici nejsilnějšího hráče podle počtu oslovených čtenářů. V druhém pololetí 2018  to konkrétně bylo 3,6 mil. čtenářů na vydání. Společný kumulovaný podíl firem Mafra a Mafra Print představuje 28 %.Druhé nejsilnější, Czech News Center (vydavatel mj. deníků Blesk, Aha!, Sport nebo E15), má podle stejných dat dosah 3,4 mil. čtenářů a třetí Vltava Labe Media (vydavatel mj. regionálních deníků Deník) osloví 2,7 mil. čtenářů.

Podíl vydavatelů na čtenosti (%), 3+4Q/2018, zdroj: Media projekt, Stem/Mark, Median

-mav-