Mafra je po akvizici v tisku nejsilnější, má téměř třetinu trhu
Mediální skupina Mafra si díky nákupu společnosti Bauer Media významně pomohla na tiskovém trhu.
![Foto: MediaGuru.cz](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/7215/deniky-cr.jpeg)
Foto: MediaGuru.cz
Nová data výzkumu Media projekt o čtenosti tištěných titulů za třetí a čtvrtý kvartál loňského roku už zohledňují změny na tiskovém trhu v druhé polovině roku. V té se odehrála i významná akvizice, kdy se skupina Mafra rozrostla o časopisy Bauer Media. Začlenila je pod společnost Mafra Print.
Podle nových dat vynesla akvizice Mafru na pozici nejsilnějšího hráče podle počtu oslovených čtenářů. V druhém pololetí 2018 to konkrétně bylo 3,6 mil. čtenářů na vydání. Společný kumulovaný podíl firem Mafra a Mafra Print představuje 28 %.Druhé nejsilnější, Czech News Center (vydavatel mj. deníků Blesk, Aha!, Sport nebo E15), má podle stejných dat dosah 3,4 mil. čtenářů a třetí Vltava Labe Media (vydavatel mj. regionálních deníků Deník) osloví 2,7 mil. čtenářů.
![Podíl vydavatelů na čtenosti (%), 3+4Q/2018, zdroj: Media projekt, Stem/Mark, Median](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/7223/podil-vydavatelu.png)
Podíl vydavatelů na čtenosti (%), 3+4Q/2018, zdroj: Media projekt, Stem/Mark, Median
-mav-