Trendy v event marketingu: Myslete na sociální sítě i udržitelnost

pondělí, 1. dubna 2019, 17:00 Marketing MediaGuru

Každý event by měl být skvělý nejen na místě, ale i na sociálních sítích, uvedl na letošním EventFestu Sjoerd Weikamp.

Sjoerd Weikamp na letošním Eventfestu, foto: MediaGuru.cz

Sjoerd Weikamp na letošním Eventfestu, foto: MediaGuru.cz

Role eventů v rámci marketingového mixu roste, alespoň podle Sjoerda Weikampa z nizozemského serveru EventBranche.nl, jenž vystoupil hned v úvodu letošní konference EventFest. „V Nizozemí dnes tvoří eventy 34% podíl marketingové komunikace. Před deseti lety to bylo jen 8 %,“ řekl s tím, že ročně se v jeho rodné zemi koná na tisíc festivalů pro více než tři tisíce návštěvníků ročně. 

„V současnosti je pro úspěch eventu velmi důležité, aby byl skvělý nejen na místě pro jeho účastníky, ale aby se dobře vyjímal i na sociálních sítích,“ poradil Weikamp. Proto by každý organizátor měl myslet na fotokoutky či další možnosti, jak vytvořit na akci vizuálně atraktivní obsah, který budou lidé ochotně sdílet na svém Facebooku či Instagramu. Příkladem je oslava otevření nové vstupní budovy do Muzea Van Gogha v Amsterdamu, kde bylo pro návštěvníky postaven labyrint ze slunečnic, které si navíc mohli vzít i s sebou domů. 

Muzeum Van Gogha připravilo pro návštěvníky labyrint ze slunečnic.

Nestačí však myslet jen na sociální sítě, ale i na média, pro která je třeba připravit „ikonický moment“, třeba takový oranžový ohňostroj, kterým Rijksmuseum slavilo své znovuotevření po desetileté rekonstrukci. 

Oranžový ohňostroj při znovuotevření Rijskmusea zaujal média po celém světě.

Oranžový ohňostroj při znovuotevření Rijskmusea zaujal média po celém světě.

Kromě vizuálně přitažlivých momentů by značky měly na eventy, ať už ty své, či partnerské připravit také extrazážitek, tzv. extraperience. To se na festivalu Lowlands 2017 podařilo značce bílé techniky Miele, jež nabídla lidem, jejichž zevnějšek byl po několika dnech poněkud unaven, speciální vzpruhu v podobě obrovské pračky, kde je nejen umyla (i s překvapením), ale dokonce jim vyprala a vyžehlila špinavé oblečení. 

Miele poskytla návštěvníkům festivalu Lowlands 2017 opravdu zajímavý zážitek se značkou.

Do eventů lze také zapojit různé technologievirtuální realitu, rozšířenou realitu, umělou inteligenci či roboty. Na druhou stranu by však pořadatelé měli pomýšlet i na udržitelný rozměr svých akcí. „Podle mne, je na eventech, aby šly příkladem a vydaly se ekologickou cestou,“ myslí si Weikamp. Tímto způsobem postupuje například festival DGTL, který většinu svého odpadu kompostuje. 

Festival DGTL se dal na kompostování odpadu, který vygeneruje na pět tisíc návštěvníků.

Vedle udržitelnosti se však mohou pořadatelé zasadit svým eventem i o rekonstrukci dané lokality, jak to učinila kupříkladu značka plavek Arena, nebo se zapojit do společenského tématu. Zmrzliny Ben & Jerry’s zafinancovaly v polské Varšavě „žáruvzdornou“ duhu. V předchozích letech byl totiž tento symbol, oslavující LGBT komunitu, sedmkrát zničen. 

Značka Ben & Jerry's postavila žáruvzdornou duhu – z hologramu.

Pro originální vyznění eventů lze někdy jen pozměnit zavedené pořádky. Například místo hlavního pódia vytvořit scénu s bodovým světlem jako v manéži, nebo pojmout konferenci jako hackathon. 

„A i když to zní na poli event marketingu zvláštně, nepřehánějte to zase moc s organizací. Na každé akci byste lidem měli dát dostatek prostoru k tomu, aby se potkávali, bavili se a měli chvíli jen sami pro sebe,“ dodal Weikamp. 

-stk-