Tchibo slaví 70 let, uvádí první kávovar na zrnkovou kávu

pátek, 26. dubna 2019, 07:20 Aktuality, Reklama MediaGuru

Tchibo si letos připomene 70 let od svého založení, a to řadou slevových akcí i v kampaních. Zároveň uvádí první kávovar na zrnkovou kávu.

Narozeninová slevová knížky Tchibo, zdroj: Tchibo

Narozeninová slevová knížky Tchibo, zdroj: Tchibo

Společnost Tchibo letos slaví 70 let od svého vzniku v roce 1949. Původně zásilkový obchod s kávou, který založil Max Herz v německém Hamburku, se postupně proměnil ve firmu s vlastní sítí prodejen s kávou a spotřebním zbožím i e-shopem. K oslavám na českém trhu firma plánuje celou řadu slevových akcí i kampaní, které bude směřovat především na podzim tohoto roku. Rovněž uvádí první kávovar na zrnkovou kávu, doposud měla ve své nabídce jen kapslové přístroje. 

První z narozeninových akcí představuje Narozeninová slevová knížka se slevami na kávu, kávovary či spotřební zboží, které platí ve dnech od 29. dubna do 12. května. Další podobné akce budou následovat. Komunikovat je bude Tchibo především ve vlastních médiích – ve svých tištěných týdenních magazínech, online newsletteru, na sociálních sítích, na svém blogu i v kamenných obchodech a prostřednictvím PR. Propsat by se však 70. narozeniny měly i do nadlinkové komunikace. 

Vlastní kanály využije Tchibo také k uvedení svého prvního kávovaru na zrnkovou kávu Tchibo Esperto Caffè. V omezeném množství byl za účelem testování zájmu v prodeji již před vánočními svátky, kdy byl vyprodán do dvou týdnů. V plné síle vstoupí do prodeje v 21. týdnu. Zatím je k dispozici jen ve formě pro přípravu černé kávy, do konce roku by měla přibýt i varianta se zabudovaným pěnovačem mléka. 

První kávovar na zrnkovou kávu Tchibo Esperto Caffè, zdroj: Tchibo

První kávovar na zrnkovou kávu Tchibo Esperto Caffè, zdroj: Tchibo

Historie značky Tchibo 

Zásilkový obchod s kávou Tchibo vznikl jen čtyři roky po 2. světové válce, kdy byla káva velmi luxusním obchodním artiklem. Název pochází ze spojení jména společníka zakladatele Max Herze – arménského obchodníka Carla Tchilling-Hyriana – a slova Bohne, což je německý výraz pro zrno. 

Již záhy po založení začalo Tchibo svým věrným zákazníkům posílat jako poděkování drobné dárky ve formě pomůcek do kuchyně jako utěrky, chňapky, ubrusy či dózy na kávy. Odtud pochází nápad prodávat i spotřební zboží, které rozšiřuje portfolio firmy v roce 1973. Nabídka se postupně rozrostla nad rámec kuchyňských potřeb i na doplňky do domácnosti, módu či hračky. Původně byly kolekce uváděny na měsíční bázi, později každých 14 dní a od roku 1994 s týdenní frekvencí. 

V roce 1955 otevírá Tchibo na ulici Caffamacherreihe 10 v Hamburku svou první kavárnu. Od té doby jich do současnosti otevřelo 500 v Německu a přes 360 v sedmi dalších zemích, včetně České republiky. Od roku 1985 se poprvé objevuje i na velkých prodejních plochách supermarketů formou shop-in-shopů. 

První kavárna značky Tchibo v Hamburku, zdroj: Tchibo

První kavárna značky Tchibo v Hamburku, zdroj: Tchibo

V roce 1991 vstupuje Tchibo na tehdy československý trh, kde přebírá Balírny obchodu Jihlava. Z místní pražené zrnkové kávy se stává v roce 1993 značka Jihlavanka. V roce 2004 se otevírá první kamenný obchod Tchibo v Brně, včetně nabídky spotřebního zboží, a jsou budována první prodejní místa v obchodních řetězcích. O čtyři roky později je spuštěn e-shop. V roce 2017 uvádí inovaci ve svém sortimentu v podobě kávové limonády Mazagrande, která je nyní dostupná i na Slovensku, v Rakousku, Polsku a Maďarsku. 

V současnosti provozuje Tchibo 41 vlastních obchodů, z nichž 39 je v konceptu „3v1“, tedy s nabídkou kávového občerstvení, prodejem zrnkové a mleté kávy a každotýdenních tematických kolekcí spotřebního zboží. Dvě prodejny jsou outletové. Rozloha prodejní plochy obchodů se v průměru pohybuje lehce pod 100 m2. Všechny také slouží jako výdejní místa objednávek z e-shopu, tedy jako tzv. pick-up pointy.

Většinou jsou prodejny umístěny v rámci nákupních center, tři se však nacházejí v uliční lokaci – v Havelské ulici a na Letné v Praze a v Masarykově ulici v Brně. „Pro další prodejny hledáme nové lokality průběžně, zaměřujeme se přitom na frekventovaná místa a chceme jít i mimo krajská města,“ prozradila tisková mluvčí společnosti Eva Kotýnková. 

Tchibo dnes 100 % vlastní rodinný holding Maxinvest AG, kde je jedním ze tří společníků třetí syn zakladatele Michael Herz. Holding kromě Tchiba drží 50% podíl ve společnosti Beiersdorf, jež má v portfoliu značky jako Nivea, Labello nebo Eucerin. 

Součástí strategie značky Tchibo je důraz na kvalitu i udržitelnost. Angažuje se v mnoha projektech v rozvojových zemích, zaměřených na trvale udržitelnou produkci kávy, bavlny a dřeva. V loňském roce pocházelo 40 % kávy Tchibo z udržitelných zdrojů, 100 % zahradního nábytku a 86 % textilu. Kromě toho v Česku nabízí i možnost kávy s sebou do vlastního kelímku a letos chce zavést i bezobalový prodej zrnkové a mleté kávy. V Německu také spustila službu „Tchibo Share“, přes níž si mohou rodiče půjčovat oblečení pro své děti. 

-stk-