Glosa Talks: Reklama na Instagramu míří k 10 mld. USD

úterý, 28. května 2019, 14:30 Internet & Mobil MediaGuru

O influencer marketingu a o současném vývoji na sociální síti Instagram se diskutovalo na konferenci Glosa Talks.

Karolína Kurková a Lenka Jochová na konferenci Glosa Talks, foto: MediaGuru.cz

Karolína Kurková a Lenka Jochová na konferenci Glosa Talks, foto: MediaGuru.cz

Přestože sociální síť Facebook má celosvětově více uživatelů než Instagram, míra zapojení (engagement) je na Instagramu vyšší než na Facebooku. Vyplývá to z dat společnosti Socailbakers, které byly v úterý dopoledne prezentovány na konferenci Glosa Talks, která doprovází letošní ročník soutěže Global Social Awards.

Nejvyužívanějším typem příspěvku, který influenceři na Instagramu používají, jsou obrázky s viditelným odstupem před karusely a video příspěvky. Roste počet příspěvků ve stories (meziročně o 20 %, jejich podíl je cca pětinový) a zvyšuje se také sponzorovaný obsah. Objem reklamních investic na Instagramu je odhadován na 10 mld. USD do roku 2020.

Influenceři se na Instagramu nejčastěji spojují se značkami z oblasti módy a krásy, e-commerce a retailu a sportu. Největší počet influencerů se rekrutuje z kategorie tzv. mikro influencerů (počet sledovatelů je nižší než 10 tisíc) a jejich výhodou je velmi blízký vztah s publikem.  Naproti tomu makro influenceři (počet sledovatelů nad 50 tisíc) a celebrity (nad 1 milion) mohou nabídnout větší publika a mohou pomoci značkám se zvyšováním jejich povědomí.

Některé zveřejněné informace jsou součástí studie Socialbakers, která je k dispozici od loňského prosince. Studii si můžete prohlédnout níže.

Z diskuse na konferenci, které se mj. účastnila také top modelka Karolína Kurková nebo zakladatelka modellingové agentury Lenka Jochová, vyplynulo, že pro úspěch na Instagramu není ani tak rozhodující počet followerů, ale to, jak upřímný a osobitý vztah si influenceři vybudují ke svému publiku. Influenceři by také měli být podle Lenky Jochové obezřetní na to, jaký obsah na Instagram vkládají.

Lars Silberbauer, který pracoval pro Lego, zdůraznil, že vztah mezi influencery a značkami musí být oboustranný a že je nutné zaměřit se na skutečný engagement, nikoli na čísla. Očekává rovněž, že jednotlivé značky se budou posouvat od engagementu k přímému nákupu. Považuje přitom za samozřejmé, že reklamní příspěvky jsou označeny jako reklama. „Je to nutné, jinak porušujeme zákon,“ sdělil. K označování reklamních postů se přihlásila i americká video blogerka Bethany Mota.

-mav-