Televize v dubnu otočily vývoj na trhu v počtu TRP

čtvrtek, 9. května 2019, 16:25 TV MediaGuru

Komerční televize doručily v letošním dubnu více reklamních TRP než ve stejném období loni.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Počet doručených reklamních TRP na televizním trhu se v dubnu meziročně zvýšil až dvouciferně, což v letošním vývoji částečně zmírnilo pokles počtu doručených TRP, který ukazoval reklamní monitoring v prvním letošním čtvrtletí. Třináctipramenní navýšení v dubnu 2019 ve srovnání se stejným obdobím loni platí pro divácké skupiny 15+ a 15-69, ve skupině 15-54 se počet TRP zvýšil o téměř 12 procent.

Z monitoring vyplývá, že v letošním dubnu meziročně nejvíce navýšily TRP skupiny Nova a Atmedia (+18 %, resp. +25 %), na úrovni deseti procent Media Club a o necelá tři procenta ČT (vše 15+). Podíl skupin se nemění: MediaClub má nejsilnější postavení v počtu TRP ve skupinách 15+ a 15-69, skupina Nova v 15-54.

Z pohledu jednotlivých stanic mají nejvyšší podíly hlavní stanice Nova a Prima. Třetí nejvyšší podíl na počtu TRP má TV Barrandov.  

Zdroj: Nielsen Admosphere, přepočítáno na TRP 30’

Zdroj: Nielsen Admosphere, přepočítáno na TRP 30’

I z monitoringu reklamních investic za první tři letošní měsíce bylo patrné, že objem TV reklamy v prvním čtvrtletí oproti loňsku spíš stagnoval. O tom, že trh s televizní reklamou se v dubnu vyvíjel příznivěji než v prvním čtvrtletí, mluvil i management CME (vlastník TV Nova) ve svém konferenčním hovoru s investory. 

TRP (target rating point) vyjadřuje zásah kampaně, je součtem sledovanosti jednotlivých reklamních spotů. Do počtu TRP se promítá jak sledovanost televizí, tak objem reklamních investic. 

-mav-