Lifefood: Nejlepším marketingem je sám produkt
České firmě Lifefood se podařilo za 13 let existence stát největším výrobcem raw food na světě, a to téměř bez reklamy.
Firma Lifefood je na trhu již třináctým rokem a její produkty je možné najít nejen v prodejnách zdravých potravin, ale také například v Makru, Globusu, Coopu nebo na čerpacích stanicích Benzina a Shell. Její raw bio energetické tyčinky, krekry, sušenky, čokolády či proteiny se navíc vyváží do 30 zemí světa, včetně Německa, Francie, Itálie, do Saúdské Arábie i Hongkongu. Podle zakladatelky a CEO firmy Terezy Havrlandové se Lifefood stal za dobu své existence „největším výrobcem raw food na světě, a to jak z hlediska velikosti provozu, tak z hlediska šíře produktových řad“. To vše téměř bez reklamy.
„Věříme, že nejlepším marketingem je sám produkt. V našem případě poctivý, kvalitní a chutný produkt, třeba tyčinka, krekra nebo čokoláda, která vám prostě chutná, a vy víte, že jíte to nejlepší. Dlouhodobě se nám víra ve vlastní práci vyplácí, jinak by tu Lifefood nebyl. Od roku 2006 stále vyvíjíme a inovujeme,“ popisuje přístup Lifefood Martina Svobodová.
Placenou reklamu jako takovou Lifefood příliš nevyužívá, a to z toho důvodu, že na ni nemá. „A i kdybychom měli, ty peníze dáme jinam,“ vysvětluje Svobodová s tím, že mnohem větší smysl jim dává spolupráce s influencery, kteří sdílí stejné hodnoty – tedy zájem o kvalitní nutriční výrobky, ekologii a udržitelnost, která se ve firmě projevuje mimo jiné napájením výhradně ekologickou energií nebo čím dál větším zastoupením kompostovatelných obalů. Komunikaci soustředí především na sociální sítě, webové stránky či e-mailing.
V budování značky Lifefood rovněž spoléhá na přítomnost na různých akcích, ať už se jedná o festivaly, trhy, nebo veletrhy, a to po celém světě. „Být v kontaktu se zákazníkem je pro nás klíčové. Sama majitelka Tereza Havrlandová se těchto akcí účastní, a tak není výjimkou, že vám na stánku bude dávat ochutnávat tyčinku právě ona,“ přibližuje Martina Svobodová.
Trh je velmi dynamický a v současnosti vnímáme další rostoucí vlnu zájmu obzvláště o biokvalitu.
Kromě vlastních produktů vyrábí Lifefood i privátní značky pro více než 20 firem, což jen dokresluje aktuální rostoucí zájem o zdravé tyčinky či krekry. Jen na českém trhu můžeme v kategorii raw tyčinek kromě Lifebar od Lifefoodu najít například další české značky Nutrend nebo Bombus, slovenské Raw Me či Raw Paleo Barbar od Maxportu nebo dánskou Raw-Bite. Do širší kategorie zdravých tyčinek pak neváhají vstoupit ani tak velcí hráči jako Nestlé, které na tuzemský trh uvedlo letos na jaře značku Yes!. A celou kategorii tyčinek navíc podle všeho čeká slibná budoucna, podle odhadu Grand View Research by měla globálně vyrůst do roku 2025 o 6,64 % a dosáhnout hodnoty 31,6 miliard USD. „Trh je velmi dynamický a v současnosti vnímáme další rostoucí vlnu zájmu obzvláště o biokvalitu. Všichni si čím dál více uvědomujeme souvislosti péče o krajinu, která se promítá do kvality toho, co jíme. Lifefood navíc přidává ještě opravdovou raw kvalitu, a tím je svou šíří ojedinělý,“ dodává Svobodová.
Po 13 letech existence se nyní firma rozhodla otevřít investorům. Na crowdfundingové platformě Fundlift žádá 13 milionů korun, které by ráda investovala svého strategického rozvoje, technologie a dalších produktových inovací. „Mnoho lidí s námi ideově souzní, a proto jsme se rozhodli právě jim dát šanci, aby Lifefood byl ještě trochu víc i jejich. Je to firma vyrostlá z přízně lidí a nyní se lidé mohou stát i jejími spolumajiteli, a to v podstatě kdokoli, protože investovat lze již od 5000 Kč,“ říká Svobodová.
-stk-