Lifefood: Nejlepším marketingem je sám produkt

pondělí, 29. července 2019, 14:45 Marketing MediaGuru

České firmě Lifefood se podařilo za 13 let existence stát největším výrobcem raw food na světě, a to téměř bez reklamy.

Zdroj: FB Lifefood.cz

Zdroj: FB Lifefood.cz

Firma Lifefood je na trhu již třináctým rokem a její produkty je možné najít nejen v prodejnách zdravých potravin, ale také například v Makru, Globusu, Coopu nebo na čerpacích stanicích Benzina a Shell. Její raw bio energetické tyčinky, krekry, sušenky, čokolády či proteiny se navíc vyváží do 30 zemí světa, včetně Německa, Francie, Itálie, do Saúdské Arábie i Hongkongu. Podle zakladatelky a CEO firmy Terezy Havrlandové se Lifefood stal za dobu své existence „největším výrobcem raw food na světě, a to jak z hlediska velikosti provozu, tak z hlediska šíře produktových řad“. To vše téměř bez reklamy.

„Věříme, že nejlepším marketingem je sám produkt. V našem případě poctivý, kvalitní a chutný produkt, třeba tyčinka, krekra nebo čokoláda, která vám prostě chutná, a vy víte, že jíte to nejlepší. Dlouhodobě se nám víra ve vlastní práci vyplácí, jinak by tu Lifefood nebyl. Od roku 2006 stále vyvíjíme a inovujeme,“ popisuje přístup Lifefood Martina Svobodová.

Placenou reklamu jako takovou Lifefood příliš nevyužívá, a to z toho důvodu, že na ni nemá. „A i kdybychom měli, ty peníze dáme jinam,“ vysvětluje Svobodová s tím, že mnohem větší smysl jim dává spolupráce s influencery, kteří sdílí stejné hodnoty – tedy zájem o kvalitní nutriční výrobky, ekologii a udržitelnost, která se ve firmě projevuje mimo jiné napájením výhradně ekologickou energií nebo čím dál větším zastoupením kompostovatelných obalů. Komunikaci soustředí především na sociální sítě, webové stránky či e-mailing.

V budování značky Lifefood rovněž spoléhá na přítomnost na různých akcích, ať už se jedná o festivaly, trhy, nebo veletrhy, a to po celém světě. „Být v kontaktu se zákazníkem je pro nás klíčové. Sama majitelka Tereza Havrlandová se těchto akcí účastní, a tak není výjimkou, že vám na stánku bude dávat ochutnávat tyčinku právě ona,“ přibližuje Martina Svobodová.

Trh je velmi dynamický a v současnosti vnímáme další rostoucí vlnu zájmu obzvláště o biokvalitu.

Martina Svobodová, Lifefood

Kromě vlastních produktů vyrábí Lifefood i privátní značky pro více než 20 firem, což jen dokresluje aktuální rostoucí zájem o zdravé tyčinky či krekry. Jen na českém trhu můžeme v kategorii raw tyčinek kromě Lifebar od Lifefoodu najít například další české značky Nutrend nebo Bombus, slovenské Raw Me či Raw Paleo Barbar od Maxportu nebo dánskou Raw-Bite. Do širší kategorie zdravých tyčinek pak neváhají vstoupit ani tak velcí hráči jako Nestlé, které na tuzemský trh uvedlo letos na jaře značku Yes!. A celou kategorii tyčinek navíc podle všeho čeká slibná budoucna, podle odhadu Grand View Research by měla globálně vyrůst do roku 2025 o 6,64 % a dosáhnout hodnoty 31,6 miliard USD. „Trh je velmi dynamický a v současnosti vnímáme další rostoucí vlnu zájmu obzvláště o biokvalitu. Všichni si čím dál více uvědomujeme souvislosti péče o krajinu, která se promítá do kvality toho, co jíme. Lifefood navíc přidává ještě opravdovou raw kvalitu, a tím je svou šíří ojedinělý,“ dodává Svobodová.

Tyčinky Lifebar od Lifefood, zdroj: FB Lifefood.cz

Tyčinky Lifebar od Lifefood, zdroj: FB Lifefood.cz

Po 13 letech existence se nyní firma rozhodla otevřít investorům. Na crowdfundingové platformě Fundlift žádá 13 milionů korun, které by ráda investovala svého strategického rozvoje, technologie a dalších produktových inovací. „Mnoho lidí s námi ideově souzní, a proto jsme se rozhodli právě jim dát šanci, aby Lifefood byl ještě trochu víc i jejich. Je to firma vyrostlá z přízně lidí a nyní se lidé mohou stát i jejími spolumajiteli, a to v podstatě kdokoli, protože investovat lze již od 5000 Kč,“ říká Svobodová.

-stk-