Prodeje piva rostou, daří se nealkoholickým radlerům

pondělí, 29. července 2019, 15:00 Aktuality, Retail MediaGuru

Rostoucí trend nealkoholického piva pokračuje. Čtyři z pěti prodaných radlerů jsou bez alkoholu, ukazuje Nielsen.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Prodeje piva překonávají i díky teplému počasí všechny dosavadní rekordy. Jen v červnu dosáhly maloobchodní tržby bezmála 2,24 miliardy korun, což představuje celkovou spotřebu 86,9 milionu litrů piva. Daří se radlerům, zejména jejich nealkoholickým variantám. Údaje vyplývají ze sledování výzkumné agentury Nielsen.

„Ve srovnání s minulým rokem vidíme v červnu navýšení prodejů o více než pětinu a utvrzení dosavadního růstového trendu. Očekáváme, že celkové letošní maloobchodní tržby budou vůbec nejvyšší v historii,“ říká Michal Elšík, senior konzultant společnosti Nielsen specializující se na pivní trh.

Celkově za posledních dvanáct měsíců překonaly tržby za pivní nápoje poprvé hranici 20 miliard korun a dosáhly meziročního růstu o 8,7 % v hodnotě. Pivo je tak i nadále vůbec nejvíce nakupovanou potravinářskou kategorií na domácím trhu. „Růst celkové spotřeby evidujeme nejen u samotného piva, ale také u pivních mixů označovaných jako radlery. Těch se v posledním měsíci prodalo dokonce o 80 % více než loni, dohromady za 264 milionů korun. Prodeje vzhůru táhnou především nealkoholické varianty, čtyři z pěti prodaných nápojů jsou bez alkoholu,“ dodává Michal Elšík. Ještě před třemi lety pivním mixům dominovaly alkoholické radlery (55 % v hodnotě), ovšem s příchodem nových variant a chutí dostala kategorie výrazný impuls a v prodejích se zdvojnásobila, celkové tržby v období od loňského července to letošního června dosahují v posledním roce 1,2 miliardy korun.

Letošní červenec byl u piva rekordní také z pohledu obalového materiálu. Přestože se většina piva nejčastěji nakupuje ve vratném skle (63 %), meziročně dramaticky rostou prodeje piva v plechu. „Ve srovnání s loňskem stoupl obrat za pivo v plechu o 49 %, naopak plast coby obalový materiál klesá o desetinu,“ upřesňuje Michal Elšík.

V prodejích nadále vedou výčepní piva, označovaná jako desítky, která na celkovém objemu spotřeby drží podíl 46 %. Za poslední dva roky však tento segment zaznamenal objemový pokles o
téměř deset procent ve prospěch silnějších piv. „Největší růst je jasně vidět u ležáků, tedy u tzv. jedenáctek a dvanáctek, jejichž spotřeba narostla o více než pětinu,“ říká Michal Elšík a doplňuje:
„Na rozdíl od pivních mixů však čeští spotřebitele nadále volí alkoholické varianty, nealkoholické pivo tvoří na celkových prodejích jen 4,3 %, konkrétně v číslech vidíme tržby 858 milionů korun oproti nealkoholickým radlerům, kterých se prodalo za 949 milionů korun.“

-stk-