Spotify se sázka na podcasty začíná vyplácet

sobota, 3. srpna 2019, 08:10 Internet & Mobil MediaGuru

Čtvrtletní výsledky hudební streamovací platformy Spotify ukazují, že podcasty jí pomáhají k růstu.

Zdroj: Spotify

Zdroj: Spotify

Švédská společnost Spotify oznámila své čtvrtletní výsledky. Sázka na podcasty, do jejichž rozvoje je ochotna vložit na 500 milionů dolarů, se jí začíná pomalu vyplácet. Počet jejich posluchačů se mezičtvrtletně zvýšil o 50 %, od začátku roku se zdvojnásobil. Zvýšil se i počet aktivních měsíčních uživatelů, a to na 232 milionů, což je o 29 % více oproti předchozímu roku. Předplatitelů prémiové verze je nyní 108 milionů, tedy o 31 % více než loni. Podle firmy výsledky předčily očekávání, analytici jsou k nim však skeptičtější.

Vývoj uživatelské a předplatitelské báze na Spotify, zdroj: Spotify

Vývoj uživatelské a předplatitelské báze na Spotify, zdroj: Spotify

Na Spotify poslouchá přes 30 tisíc podcastů desítky milionů uživatelů. Do rozvoje tohoto typu obsahu investovala společnost už nemalé prostředky. Za akvizici platforem Parcast, Gimles a Anchor utratila 400 milionů dolarů. Předminulý měsíc se navíc dohodla na několikaleté exkluzivní spolupráci se společností Higher Ground Productions, za níž stojí manželé Michelle a Barack Obamovi. Novinkou je také funkce Your Daily News, která nabízí osobní výběr pro cestu do práce.  

Růst předplatitelské základny vygeneroval za uplynulé čtvrtletí platformě 1,5 miliardy euro (38,5 mld. korun). Zvýšily se i příjmy z reklamy, které dosáhly hodnoty 165 milionů eur (4,2 mld. korun). Celkové tržby činily 1,67 miliardy eur (42,9 miliardy Kč) z 1,27 miliardy eur ve stejném období vloni. Byť jsou výsledky v porovnání s předchozím rokem lepší, i přesto zůstává Spotify stále ve ztrátě, a to ve výši 76 milionů eur (1,96 mld. korun). Nicméně se ji daří postupně snižovat.

Do třetího čtvrtletí očekává Spotify navýšení aktivních uživatelů na 240 až 245 měsíčně. Počet předplatitelů by se měl růst na 110 až 114 milionů. Tržby by měly dosáhnout hodnoty 1,57 až 1,77 miliard eur.

Popularita podcastů v poslední době roste i v českém prostoru. Dokládá to mimo jiné skutečnost, že svůj vlastní podcast provozuje řada zpravodajských médií a čím dál více firem. Jen na Spotify je k dohledání produkce ČT24, ČT Sport, Respektu, Českého rozhlasu, časopisů Forbes a Studenta či kulturního portálu GoOut. Ze zadavatelů své podcasty vytváří například Česká spořitelna, Red Bull, Keboola či Modrá pyramida.

-stk-