Časopisy: Více čtenářů mají především magazíny o bydlení
Nejvíce časopisů s rostoucí čteností registruje výzkum Media projekt v kategorii magazínů o bydlení.
Čtenářem alespoň jednoho časopisu je podle nových výsledků výzkumu čtenosti Media projektu za první pololetí 2019 více než 72 % populace ve věku 12-79 let. Absolutně to představuje 7 mil. osob. Je to asi o 300 tisíc čtenářů méně než ve stejném období o rok dříve (-4 %). Výsledek je ale ovlivněn i tituly, které přestaly vycházet a ve výsledcích výzkumu se už neobjevují (např. Popcorn, Top dívky), čímž je celkový výsledek snížen. Aktuální výsledky navíc přinášejí i řadu magazínových titulů, u nichž výzkum registruje navýšení čtenosti.
V porovnání s daty za první pololetí loňského roku se nejvíce zvýšila čtenost časopisům o bydlení. Jejich růst potvrzuje i srovnání čtenosti s posledním měřením na konci loňského a na začátku letošního roku. Zvýšila se i čtenost programových časopisů, křížovkářských titulů nebo magazínů se zaměřením na hobby a zahradu.
Nejvyšší meziroční nárůsty čtenosti časopisů
- Bydlení, bytová kultura: +16,3 %
- Programové: +5,4 %
- Časopisy pro ženy – křížovky a soutěže: +2,4 %
- Zahrada, hobby: +2,3 %
- Sportovní: +1,9 %
Pohled na výsledky konkrétních titulů ukazuje, že právě v segmentu časopisů o bydlení je nejvíce titulů, kterým se čtenost zvýšila v mezikvartálním i meziročním srovnání. Týká se to zejména titulů Blesk Bydlení, Tina Bydlíme, Svět koupelen, Magazín Pěkné bydlení, Můj dům či Rodinný dům.
V jiných segmentech se ve srovnání s výsledky za první pololetí loňského roku nejvíce navýšila čtenost časopisů Automobil, Blesk Hobby, Týden Historie, Lidé a země, TV revue, TV pohoda, Chvilka v kuchyni a Blesk Zdraví.
Vývoj čtenosti časopisů zařazených do kategorií podle jejich obsahového zaměření si můžete prohlédnout níže.
-mav-