Lidl na Slovensku posílá letáky přes Messenger

pátek, 30. srpna 2019, 10:50 Aktuality, Retail, Slovensko MediaGuru

Lidl na Slovensku testuje zasílání letáků přes chatovací aplikaci Messenger. V České republice aktuálně takovou službu neplánuje.

Zdroj: web Lidl SK

Zdroj: web Lidl SK

Obchodní řetězec Lidl se na Slovensku snaží omezovat objem tištěných letáků a od července testuje jejich zasílání přes chatovací aplikaci Messenger, služba má název LidlBot. „V České republice reklamní letáky prostřednictvím chatovacích aplikací nezasíláme a aktuálně to ani neplánujeme,“ říká Zuzana Holá, tisková mluvčí Lidl ČR.

Slovenští zákazníci si službu mohou aktivovat přes web. Na základě jejich odpovědí jim pak každý čtvrtek přijde personalizovaný leták. Otázky jsou zatím spíše všeobecné, zda zákazník nakupuje pro děti a zda vaří. Lidl jim pak pošle leták s vybranými stranami, které ho mohou zajímat. Nicméně je možné, prohlédnout si leták i celý. LidlBota údajně podle slovenských médií využívá tisíce zákazníků, řetězec ale přesná čísla uvést nechce.

Lidl v České republice se spoléhá především na letáky. Kromě tištěné podoby jsou k dispozici na webových stránkách a pravidelně ve čtvrtek na Facebooku řetězce nebo mohou zákazníci využívat také elektronického newsletteru. Přesné číslo, kolik tištěných letáků týdně rozesílá, ale Lidl uvést odmítl. „Letáky jsou podle našich průzkumů pro zákazníky stále jedním ze stěžejních reklamních nosičů našich prodejen a velmi důležité pro propagaci našeho zboží. Kromě průzkumů o tom svědčí i velmi časté dotazy, pokud leták z nějakého důvodu neobdrželi,“ dodává k popularitě letáku Zuzana Holá s tím, že doručování a využití tištěných letáků firma kontroluje a optimalizuje.

V České republice začal od konce května Kaufland jako první retailový řetězec využívat aplikaci WhatsApp pro komunikaci se svými zákazníky a posílá zprávy prostřednictvím WhatsApp newsletteru. O novinkách je zákazník informován zhruba třikrát týdně. Během prvního měsíce od spuštění se k odběru přihlásilo více než tisíc lidí.

Snížit počet letáků se snaží i velkoobchod Makro díky částečné digitalizaci a zároveň i vyšší kvalitou produkovaných reklamních materiálů. Především díky digitalizaci společnost v letošním roce vytiskne přes 20 milionů papírových letáků, což je o 45 % méně papírových letáků než vloni.

Letáky v digitalizované podobě nabízí většina řetězců na svých stránkách, nebo je na vyžádání zašle i na email.

-zue-