Památník národního písemnictví mění název i identitu

úterý, 27. srpna 2019, 17:20 Aktuality, Marketing MediaGuru

Památník národního písemnictví se bude směrem k veřejnosti prezentovat jako Muzeum literatury. Hledá novou vizuální identitu.

Zdroj: FB Památník národního písemnictví

Zdroj: FB Památník národního písemnictví

Památník národního písemnictví (PNP) mění sídlo a pod značkou Muzeum literatury otevře v roce 2021 nové prostory instituce včetně expozice, která se bude věnovat české literatuře. Zároveň se představí i s novou vizuální identitou, jež vzejde ze soutěže, kterou má na starosti Czechdesign.

Zbrusu nové muzeum otevře v první polovině roku 2021 v Petschkově vile v Bubenči, kam se přesune ze Strahova. Budova momentálně prochází rekonstrukcí. K muzeu bude náležet i literární kavárna, programový sál, studovna, odborná pracoviště a rozsáhlá zahrada. Podobu expozice má na starosti architektonické studio Objektor.  

Původní jméno instituce obsahující slovo „památník“ pak může působit matoucím dojmem, proto se instituce rozhodla zakomponovat slovo muzeum i do značky, kterou se bude na veřejnosti prezentovat. K ní nyní vybírá vizuální identitu. „Nová vizuální identita by měla instituci prezentovat, v kontextu stěhování do nových prostor, jako moderní Muzeum literatury, které bude oslovovat návštěvníky formou unikátní, jednoduché, moderní a přitom nadčasové vizuální komunikace, která instituci zařadí po bok světových muzeí,“ komentuje záměr Vladimír Uhlík, vedoucí Oddělení prezentace sbírky PNP.

Otevřenou soutěž PNP zorganizoval už na podzim loňského roku, porota však z došlých návrhů vítězný nevybrala. S dalším postupem se instituce obrátila na organizaci Czechdesign, která pomohla nejen s definicí zaměření muzea, ale také s marketingovou strategií.

Soutěžící tak mají za cíl navrhnout funkční systém vizuální identity a brand identitu značky Muzeum literatury, která by měla reflektovat nové potřeby prezentace instituce a komunikaci směrem k širší cílové skupině, než měla instituce doposud.

Soutěž je uzavřená a dvoukolová. Vyzváno bylo sedm účastníků, mezi nimiž figurují: 20YY Designers, Adam Uchytil + Markéta Steinert a Jakub Korouš, Dipozitiv, Heyduk, Musil & Strnad, Kontra, Little Greta a Studio Marvil. Jejich návrhy posoudí odborná porota sestavená z typografa Tomáše Brousila, grafické designérky Zuzany Lednické, teoretičky grafického designu Kateřiny Přidalové a zástupců muzea Zdeňka Freislebena a Vladimíra Uhlíka.

Do druhého kola postoupí maximálně tři účastníci. Všichni účastníci obdrží za odevzdaný návrh v každém kole skicovné. Vítěz získá zakázku na realizaci grafického řešení vizuální identity Muzea literatury včetně licence. Konečné výsledky budou oznámeny v listopadu 2019.

Památník národního písemnictví (PNP) je muzeem, které se soustřeďuje především na vývoj literatury a knižní kultury v českých zemích a významné osobnosti této oblasti od 18. století do současnosti. Velké množství archiválií, knih a výtvarných děl řadí sbírky PNP k nejvýznamnějším v Evropě. Muzeum české literatury pod názvem Památník národního písemnictví vzniklo v roce 1953. PNP stojí také za soutěží Nejkrásnější české knihy roku, kterou pořádá společně s Ministerstvem kultury České republiky.

-stk-