Notino rozšíří síť kamenných prodejen, chystá se do Ruska

čtvrtek, 3. října 2019, 16:00 Retail, Aktuality MediaGuru

Původně e-shop s kosmetikou a parfémy chce více posílit svou přítomnost offline. Ke 23 trhům navíc přidá brzy Rusko.

O design nové prodejny Notina v pražském Florentinu se postaralo studio Kyzlink Architects, foto: Notino.

O design nové prodejny Notina v pražském Florentinu se postaralo studio Kyzlink Architects, foto: Notino.

Česká společnost Notino, jež se ve své nabídce zaměřuje na kosmetiku a parfémy, slaví letos 15 let na trhu. Po dokončení rebrandingu, který jí na všech trzích, kde působí, zabral téměř dva roky, se nyní pouští do rozvoje své sítě kamenných prodejen. V plánu je i další zeměpisná expanze a do konce roku chce spustit nový komunikační koncept. 

„Chceme být víc než e-shop. V prodejnách tak našim zákazníkům nabídneme omnichannel experience a engagement point,“ uvedl Jerôme Poussin, ředitel pro retail v Notinu.  

V současnosti má Notino celkem 24 prodejen v devíti zemích Evropy, z toho šest v České republice – v Praze, Brně a Ostravě. Jen letos otevřela svou první prodejnu ve Vídni a Sofii a druhou v Bukurešti a Budapešti. Do konce roku přibude ještě nový obchod v Lodži a Poznani v Polsku a v Košicích na Slovensku. V příštím roce bude rozšiřování retailové sítě pokračovat. 

Součástí rozvoje kamenného retailu je i rozšířená vlajková prodejna v pražském Florentinu. Obchod o rozloze 400 m2 má sloužit jako testovací prostor, z něhož se budou úspěšné aktivity aplikovat následně dál do zbytku sítě. V prodejně vyjde 1 m2 na 30 tisíc korun, ve Florentinu tak za ní Notino dalo 12 mil. korun.

Na Florenci tak Notino nabídne zmíněnou omnichannel experience, tedy propojení online a offline prodeje. Zatímco na e-shopu naleznou zákazníci 55 tisíc produktů, v prodejně se jich z kapacitních důvodů nachází pouze čtyři tisíce. Z tohoto důvodu bude možné využít služby Store-to-web, přes níž si zákazník objedná to, co na místě nenajde a následně mu bude zboží doručeno buď domů, nebo na libovolnou prodejnu. „Na prodejně jsme navíc zvýšili počet testerů, aby měl zákazník možnost si zboží před objednáním vyzkoušet,“ doplnil Poussin. 

Vystavené zboží je označeno digitální cenovkou, aby ceny vždy odpovídaly nabídce na internetu. Součástí jsou i digitální obrazovky, jejichž obsah je řízen na dálku. Umístěny jsou uvnitř i ve výloze. 

Ve spolupráci s Lancôme vzniklo make-up pódium s nabídkou 45 odstínů make-upu Teint Idole Ultra Wear, foto: Notino.

Ve spolupráci s Lancôme vzniklo make-up pódium s nabídkou 45 odstínů make-upu Teint Idole Ultra Wear, foto: Notino.

Nový design získaly v prodejně i platební automaty, foto: MediaGuru.cz.

Nový design získaly v prodejně i platební automaty, foto: MediaGuru.cz.

Všechny cenovky jsou na prodejně digitální, foto: MediaGuru.cz.

Všechny cenovky jsou na prodejně digitální, foto: MediaGuru.cz.

Engagement point v praxi znamená důraz na zapojení zákazníků přes diagnostické či make-up artistické služby. V prodejně se tak nachází přístroj na diagnostiku pleti z Jižní Koreji či digitální přístroj Shade Finder od Lancôme, díky kterému si může zákazník vybrat odstín make-upu na míru. Do budoucna bude možné si nechat na prodejně diagnostikovat i vlasy. Zákazníci budou moci využívat rovněž služby líčení, které lze objednávat online. 

Prodejna ve Florentinu má v sortimentu nejen parfémy, ale i pleťovou, dekorativní a vlasovou kosmetiku a také bytové vůně. Kromě známých a na českém trhu dostupných značek je možné v Notinu zakoupit i ty, jež má v exkluzivní distribuci. Patří mezi ně například francouzská kosmetika Saffee, niche značka Paris à la plus belle, americká tělová kosmetika Bath & Body, korejské plátýnkové masky Korika, řecké svíčky Waks, litevské vonné svíčky a aroma difuzéry Smells Like Spells, britské bytové vůně 54 Celsius, zubní kartáčky Mediblanc či štětce BrushArt. Příslušenství v podobě kosmetických taštiček či štětců nabízí Notino i pod svou privátní značkou. 

Kosmetické taštičky či štětce nabízí Notino i pod vlastní značkou, foto: MediaGuru.cz.

Kosmetické taštičky či štětce nabízí Notino i pod vlastní značkou, foto: MediaGuru.cz.

V současnosti působí Notino na 23 evropských trzích. Nedávno přibylo Švýcarsko, v brzké budoucnosti bude expandovat do Ruska. „Rusko je pro nás experimentální trh, ale představuje to další část naší strategie, jak se dostávat dál do světa,“ vysvětlil marketingový ředitel společnosti Oldřich Dostál.

Do konce roku by také firma chtěla přijít s novým komunikačním konceptem. Jak jsme již psali, pracovat by měl více s emocemi, než bylo pro značku doposud obvyklé.

V loňském roce dostáhlo Notino obratu 8,4 miliardy korun a prodalo více než 29 milionů výrobků.

-stk-