Flema: Hlavní cenu získala kampaň Zadlužené děti

pátek, 25. října 2019, 00:25 Reklama MediaGuru

Hlavní cenu z letošního ročníku soutěže Flema si odnesla kampaň Zadlužené děti pro nadaci Člověk v tísni.

Z kampaně Zadlužené děti, zdroj: Člověk v tísni, Wavemaker Czech

Z kampaně Zadlužené děti, zdroj: Člověk v tísni, Wavemaker Czech

Nejvíce ocenění z letošního ročníku soutěže Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský a kreativní přístup při plánování kampaní, vybojovaly agentury Triad Advertising, Wavemaker Czech a Wavemaker Slovakia. Vítězové byli oceněni ve čtvrtek večer v pražském Divadle X10.

Ocenění Inovativní autor (dříve Inovativní agentura) opět získala agentura Triad Advertising. Ocenění Inovativní zadavatel po loňském úspěchu obhájil také Plzeňský Prazdroj.

Cenu Grand Prix, za absolutně nejlépe hodnocenou kampaň, si odnesl zadavatel Člověk v tísni a přihlašovatel Wavemaker Czech za kampaň Zadlužené děti, která dokázala s minimálním rozpočtem upozornit na palčivý společenský problém dětských exekucí a pomoci ke změně příslušné legislativy. Kampaň Zadlužené děti zaujala ketos i na reklamním festivalu v Cannes, kde se probojovala do finále.

Zástupci nadace Člověk v tísni a agentury Wavemaker Czech na vyhlášení, foto: MediaGuru.cz

Zástupci nadace Člověk v tísni a agentury Wavemaker Czech na vyhlášení, foto: MediaGuru.cz

Kampaň Zadlužené děti bodovala celkem ve třech kategoriích: Nejlepší využití OOH, Nejlepší malá kampaň a Grand Prix.

V letošním ročníku byla také úspěšná slovenská kampaň pro nápoj Birell (Plzeňský Prazdroj), která upoutala dvouminutovým spotem v hlavním vysílacím čase komerční televize Markíza a zapojením dechové kapely. Kampaň zvítězila v kategoriích Nejlepší využití TV a Nejlepší využití rádia.

K vítězným kampaním letošního ročníku se zařadily i další slovenské kampaně Poslední billboard Slovenské spořitelny (Nejodvážnější počin), kampaň pro První stavební spořitelnu (Nejlepší využití dat) a v kategorii zaměřující se na nejlepší lokální adaptaci globálních kampaní kampaň Burger Kingu reagující na konkurenční McDonald's #PrepáčMekáč.

S influencery podle mínění porotců nejlépe pracovala kampaň k fotbalovému mistrovství světa sázkařské společnosti Chance, která z fotbalisty Pavla Horvátha učinila po dobu mistrovství Pavla Chorvata

Porotci také cenili rychlou reakci nábytkářské společnosti Ikea na Banksyho skartovaný obraz (Nejlepší využití real-time marketingu).

Další ceny pak patřily opět Plzeňskému Prazdroji – v kategorii nejlepší využití engagementu pro značku Gambrinus, upozorňující na roli výčepních na kvalitu piva, a pro Pilsner Urquell hokejová kampaň Všichni jsme nároďák v kategorii digitálních médií.

Zdroj: Ikea

Zdroj: Ikea

Přehled oceněných prací v soutěži Flema 2019

Název kampaně

Autor

Zadavatel

Země

Nejlepší využití OOH

Člověk v tísni - Zadlužené děti

Wavemaker Czech

Člověk v tísni

CZ

Nejlepší využití digitálních médií

Pilsner Urquell – Všichni jsme nároďák

Triad Advertising

Plzeňský Prazdroj

CZ

Nejlepší využití TV

S Birellom nenafúkaš

Wavemaker Slovakia

Plzeňský Prazdroj

SK

Nejlepší využití rádia

S Birellom nenafúkaš

Wavemaker Slovakia

Plzeňský Prazdroj

SK

Nejlepší využití influencera

Chance - #jsemchorvat

Outbreak

Chance

CZ

Nejlepší lokální exekuce globální kampaně

Burger King - #PREPACMEKAC

Starmedia Co.

Burger King Slovensko

SK

Nejlepší využití engagementu

Gambrinus - Honimír, Nahák & další postrachové piva

Triad Advertising

Plzeňský Prazdroj

CZ

Nejlepší využití dat

Prvá stavebná sporiteľňa - PSS už nerobí kompromisy

Wavemaker Slovakia

Prvá stavebná sporiteľňa

SK

Nejlepší využití real-time marketingu

Zkuste být rychlejší než IKEA

Triad Advertising

IKEA Česká republika

CZ-SK

Nejlepší malá kampaň

Člověk v tísni - Zadlužené děti

Wavemaker Czech

Člověk v tísni

CZ

Nejlepší velká kampaň

cena nebyla udělena

Nejodvážnější počin

Slovenská sporiteľňa - Posledný billboard

Wavemaker Slovakia

Slovenská sporiteľňa

SK

Grand Prix

Člověk v tísni - Zadlužené děti

Wavemaker Czech

Člověk v tísni

CZ

Inovativní autor

Triad Advertising

 

Inovativní zadavatel

Plzeňský Prazdroj

 

Zdroj: Flema

„I přesto, že média mohou být vnímána jako komodita, a tedy že jejich cena je jediný faktor, který by mohl hrát roli, se ukazuje, že skvělé nápady stále platí, a že si víc a víc zadavatelů uvědomuje, že právě v nápadech a inovativním přístupu se skrývá skutečná přidaná hodnota agentury,“ uvedl k letošnímu ročníku Hynek Cimoradský, managing partner pořádající společnosti Flemedia.

V letošním 14. ročníku soutěže z 58 přihlášených prací na shortlist postoupilo 21 kampaní ve 12 kategoriích.

Vítěze z kampaní nominovaných na shortlist vybrala odborná porota v na svém setkání 2. října 2019. Porota byla složena z 25 odborníků oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur.

-mav-