Časopisy: Lepší čísla pro některé tituly ženské a společenské

pátek, 8. listopadu 2019, 09:00 Tisk MediaGuru

Většině časopiseckých titulů se čtenost v posledním čtvrtletí podle Media projektu snížila, lepší výsledky vykázaly některé časopisy pro ženy a společenské.

Foto: MediaGuru.cz

Foto: MediaGuru.cz

Čtenost časopisů na vydání ve druhém a třetím čtvrtletí 2019 přesahovala 60 % obyvatel ve věku 12 -79 let. Bylo to o čtyři procentní body méně než ve stejném období loni a o dva procentní body méně než v posledním měřeném období prvního pololetí 2019. Vyplývá to z dat výzkumu čtenosti Media projektu.

Také pohled na výsledky jednotlivých časopisů ukazuje, že většině titulů se čtenost spíše snížila nebo stagnovala. Nejlépe si v posledním čtvrtletí vedly časopisy pro ženy, časopisy životního stylu pro ženy a společenské časopisy. V těchto skupinách došlo k nárůstu počtu čtenářů u největšího počtu zařazených titulů.

V meziročním srovnání vychází čtenost nejlépe časopisům o bydlení na čele s časopisem Dům a zahrada. V této kategorii si ve srovnání se stejným obdobím loni vylepšila čtenost většina časopisů, především Blesk Bydlení.

Z konkrétních titulů zaznamenaly nejlepší výsledky Instinkt (který už ale nevychází a který v průběhu roku měnil periodicitu z týdeníku na měsíčník), dále Marianne, Moje psychologie, Čas na lásku a Ego! (v mezikvartálním srovnání). V meziročním srovnání k nim patří Blesk Bydlení, TV Plus 14, Automobil, Chvilka v kuchyni a Magazín Pěkné bydlení.

Níže přinášíme pohled na vývoj jednotlivých časopisů v žánrových skupinách.

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, SKMO, Median, Stem/Mark

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, SKMO, Median, Stem/Mark

-mav-