Počet doručených reklamních televizních TRP (target rating point) se v loňském roce ve srovnání s předešlým rokem 2018 zvýšil v průměru o více než jedno procento. Platí to pro nejširší diváckou kategorii 15+. V divácké kategorii 15-69 zůstal počet TRP v zásadě na stejné úrovni jako v roce 2018 (-0,2 %). O dvě procenta se ale snížil v divácké kategorii 15-54, která se rovněž používá pro prodej reklamního prostoru.
Nejsilnějšími hráči na trhu televizní reklamy jsou nadále Media Club a skupina Nova. Oba subjekty se souhrnně podílejí na více než 90 % doručených TRP. V roce 2019 si společnost Media Club, která zajišťuje prodej reklamy pro televizní skupiny Prima, Barrandov, Óčko a několik dalších tematických stanic, polepšila v 15+ o téměř dvě procenta. Ve skupině 15-69 představoval počet doručených TRP stejný objem jako v roce 2018, v 15-54 se mírně snížil (-1,4 %). Je to dáno především snížením TRP u skupin Barrandov a Óčko.
Počet doručených TRP prostřednictvím obrazovek skupiny Nova byl loni v kategorii 15+ srovnatelný jako v roce 2018. Mírně se ale snížil v 15-54 (-3 %) a v 15-69 (-1,5 %). V meziročním srovnání si vedlo nejlépe zastupitelství Atmedia, které počet doručených TRP loni zvýšilo až o 20 % (záleží na konkrétní cílové skupině, v 15-54 představovalo navýšení +21 %).
Finanční objem televizní reklamy se ale loni zvýšil. Do ukazatele TRP se totiž promítá sledovanost televizních stanic. Podle monitorovaných investic Nielsen Admosphere za prvních jedenáct měsíců loňského roku byl vyšší o 8 procent (hrubé investice), jednociferný nárůst deklarovaly v průběhu loňského roku i obě rozhodující komerční TV skupiny.
Podíl obchodních sítí na doručených TRP, rok 2019, 15+
Podíl obchodních sítí na doručených TRP, rok 2019, 15-54
Podíl obchodních sítí na doručených TRP, rok 2019, 15-69
-mav-