Firmy vyzývají úpravou loga k udržování odstupu či rouškám

čtvrtek, 2. dubna 2020, 09:00 Aktuality, Marketing, Koronavirus MediaGuru

Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi či Coca-Cola ve své komunikaci vyzývají k dodržování potřebných vzdáleností. Za tímto účelem upravují svá loga.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Logo jako edukační nástroj v době pandemie Covid-19. Toho se chytily některé firmy, které úpravou svého symbolu ukazují potřebu udržovat dostatečnou vzdálenost od ostatních, jež pomáhá proti dalšímu šíření nákazy. Mercedes-Benz si „nové“ logo pověsil na své sociální sítě, Volkswagen a Audi k tomu vytvořily návodná videa, Coca-Cola využila obrazovky na kdysi rušném newyorském Times Square a McDonald's oddálil své zlaté obroučky. 

Mercedes-Benz dočasně upravil své logo s třícípou hvězdou, od níž se v rámci výzvy oddálilo obkruží. K vidění je na sociálních sítích, například na Instagramu, kde má přes 26 milionů sledujících, a Twitteru, kde značku sleduje 3,4  mil. sledujících.

Volkswagen si s logem pohrál v rámci videa, v němž vyzývá k sociálnímu distancování.

Podobně se k výzvě podstavila i značka Audi, jež nechala ve videu na svém americkém FB profilu rozestoupit své obvykle propojené čtyři kruhy.

Coca-Cola, jež ve své komunikaci dlouhodobě zdůrazňuje mezilidskou blízkost, rozvolnila písmo, čímž oddálila od sebe jednotlivá písmena. K vidění je na venkovní reklamě s claimem „Stát dál od sebe je tou nejlepší cestou, jak zůstat ve spojení“ na newyorském Times Square.

Zdroj: CampaignLive

Zdroj: CampaignLive

V Brazílii logo upravil řetězec rychlého občerstvení McDonald’s, jenž nechal mezeru mezi jeho zlatými obroučkami.

Zdroj: McDonald's

Zdroj: McDonald's

V českém kontextu se firmy spíše než na sociální distancování zaměřují na nošení roušek. V tomto ohledu své logo upravil například online supermarket Rohlík, mobilní operátor O2, Zonky nebo Škoda Transportation. 

Zdroj: Rohlík.cz

Zdroj: Rohlík.cz

-stk-