Božkov: Komunikaci neměníme, plně se věnujeme retailu

středa, 8. dubna 2020, 10:50 Marketing, Reklama, Koronavirus MediaGuru

Věříme, že i v současné nelehké situaci může nový spot díky svému pozitivnímu charakteru spotřebitele potěšit, říká za značku Božkov Michal Jakl.

Z nové kampaně značky Božkov, zdroj: Stock Plzeň-Božkov

Z nové kampaně značky Božkov, zdroj: Stock Plzeň-Božkov

U příležitosti 100 let od svého vzniku představila v březnu značka Božkov novou kampaň s Jiřím Macháčkem a jeho písní „Snadné je žít“. V plánu má i celou řadu aktivit v retailu či gastru. Současná pandemická situace však do původní strategie vnesla určité komplikace. 

Cílem aktuální kampaně, jež byla spuštěna začátkem března, je podtrhnout přátelství, nadsázku a vtip značky, zároveň má vyzdvihnout ikonickou plachetnici a motto „Spolu jsme sami sebou“. 

Opětovná sázka na Jiřího Macháčka, který byl se značkou spojován v minulosti, vycházela mimo jiné i z faktu, že předchozí kampaň s jeho tváří pomohla posílit vnímání značky. Podle Group Brand Managera společnosti Stock Plzeň-Božkov Michala Jakla seděl k novému konceptu nejlépe i tentokrát. „A to především díky své pozitivní roli, přátelskému charakteru a také tomu, že je opravdu sám sebou, což jednoznačně potvrdily i spotřebitelské testy,“ popisuje.  

V době aktuálního omezení celého trhu, kdy mnoho zadavatelů redukuje či ruší své naplánované kampaně, Božkov svou nadlinkovou komunikaci nemění. „Věříme, že i v současné nelehké situaci může nový spot díky svému pozitivnímu charakteru, kde je podtrhováno přátelství, spotřebitele potěšit. Kampaň tak necháváme běžet podle původních plánů v televizi a onlinu, protože se jedná spíše o image kampaň, která neobsahuje konkrétní ,call to action' a jejímž cílem je dlouhodobé budování značky,“ vysvětluje Michal Jakl. 

Změny se však dotknou podlinkové komunikace, konkrétně naplánovaných aktivit v gastru, které musely být kvůli vládním nařízením pozastaveny. „V tuto chvíli se tak plně věnujeme retailu, což je jediný prodejní kanál, o který se můžeme nyní opřít,“ dodává Michal Jakl s tím, že se v místě prodeje soustředí na posílení vystavení. 

Spojující linkou celé kampaně je zapojení komunity Božanů, se kterou značka původně pracovala jen v online prostředí. „Nicméně postupem času jsme na základě reakcí od našich spotřebitelů zjistili, že se jedná o platformu, která může fungovat i v jiných kanálech a aktuálně je součástí nové komunikace v televizi, onlinu a v místě prodeje. Pro nás tak představuje jakési komunikační pojítko mezi jednotlivými kreativami, které používáme,“ přibližuje Jakl.

Pod značku Božkov patří v posledních letech i rumy Republica Exclusive a Republica Reserva, které se na trhu úspěšně ujaly. Dá se tedy očekávat, že v portfoliu třtinových rumů dojde k  rozšíření.„Kategorie rumů je pro Božkov stěžejní, s čímž je do budoucna spojeno i hledání dalších příležitostí,“ prozrazuje Michal Jakl. 

Stock: Republica pomohla značce Božkov ke zvýšení prestiže

pondělí 18. listopadu 2019

Na léto je zatím v plánu multibrandová aktivita, jejímž cílem bude ukázat možnosti jednoduché mixabilty s různými značky Stocku. Firma tak chce navázat na svou zimní aktivaci, kdy v gastro podnicích představila různé možnosti grogů. „Aktivace ,Vychutnej si Grog jinak' se ukázala jako správná volba, alespoň dle reakcí od gastronomických zákazníků i samotných spotřebitelů. V případě Božkova bylo cílem ukázat, že se hodí pro každou příležitost a zároveň si tak trochu i zavzpomínat. Božkov, který je svým způsobem symbolem nostalgických vzpomínek, se bez tradiční receptury grogu neobejde už téměř sto let, kdy značka vznikla,“ říká Jakl. 

Stock přichází v zimním období s variacemi grogu

čtvrtek 16. ledna 2020

Uzavřeným gastro podnikům se snaží pomoci celá společnosti Stock Plzeň-Božkov, která odstartovala projekty zaměřené na právní pomoc, generování zisků provozoven i motivaci české barmanské komunity. S advokátní kanceláří CEE Attorneys připravila na 9. dubna od 14 hodin živý webinář„Snažíme se podnikatelům v gastronomii zprostředkovat co nejvíce praktických informací, díky nimž se snáze zorientují v rozsáhlých vládních ujednáních. Cílem poradenství je podpořit podnikatele v tomto složitém období a pomoci jim se zorientovat v tom, na jakou podporu mají nárok a jak konkrétně ji mohou využít, aby co nejsnáze překlenuli toto složité období,“ komentuje projekt Tomáš Hejkal, marketingový ředitel Stock Plzeň-Božkov. 

Dále Stock podporuje projekt lunchnext.com/cz společnosti Storyous, kde si budou spotřebitelé moci koupit voucher na konzumaci do zapojených podniků. S portálem atbars.com zase plánuje pravidelné videorozhovory s ikonami barmanské branže. 

Společnost Stock Plzeň-Božkov je na tuzemskou trhu lihovarnickou jedničkou. Kromě značky Božkov do jejího portfolia patří například Fernet nebo Amundsen, v distribuci má také značky koncernu Diageo, jako je skotská whisky Johnnie Walker, irská whiskey Bushmills, rum Captain Morgan či smetanový likér Baileys. V roce 2018 utržila 1,8 miliardy korun.

-stk-