Mana uvádí na trh svůj rostlinný burger, míří i do gastra

čtvrtek, 11. června 2020, 16:55 Aktuality, Marketing MediaGuru

Mana začíná budovat distribuci pro svůj ManaBurger. Nyní ho nabízí Košík nebo žižkovský Belzepub.

Zdroj: Heaven Labs, výrobce Mana Burgeru

Zdroj: Heaven Labs, výrobce Mana Burgeru

Český výrobce Heaven Labs, vyrábějící od roku 2014 alternativní stravu Mana, uvádí na trh svůj rostlinný burger. Od prosince, kdy svou rostlinnou alternativu k hovězímu burgeru, představil, přijal na svém e-shopu předobjednávky na 100 tisíc zmražených burgerů, které od května po uvolnění opatření proti šíření koronaviru postupně rozváží zákazníkům. 

Před několika týdny byl ManaBurger zařazen rovněž do nabídky online supermarketu Košík. Od nynějška jej nabízí i žižkovský podnik Belzepub, který jej nabídne jak v restauraci, tak přes rozvážkovou službu Wolt. V příštích týdnech poté už Heaven Labs zahájí přímý online prodej na svém webu, z logistických důvodů prozatím jen pro zákazníky v Praze. Do budoucna budou další prodejní místa v retailovém i gastronomickém segmentu přibývat. Brzy by měl být v nabídce i v Makru, přidat by se měly i další restaurace, a to především v regionech. 

ManaBurger, jehož vývoj zabral téměř tři roky, obsahuje směs pěti rostlinných bílkovin - hrachové, rýžové, konopné, mungové a řasové. Má představovat nutričně kompletní rostlinnou alternativu k masu. 

Poptávka po rostlinných alternativách k mletému hovězímu masu v posledních letech stoupá, což potvrzuje i marketingový ředitel Košíku Jan Škrabánek: „Ten důvod je zřejmý, lidé více přemýšlejí o zdravém životním stylu i environmentálních otázkách.“

Nabídka rostlinných potravin se na českém trhu proto postupně rozšiřuje a spolu s tím roste i počet restaurací, které alespoň jedno rostlinné jídlo přidávají na své jídelní lístky. „Čistě veganských restaurací je v Praze zhruba šedesát, což Prahu řadí mezi městy na desáté místo na světě,” říká Marianna Slováková z projektu Rostlinně, který mapuje dostupnost rostlinných produktů v supermarketech a do budoucna se chce zaměřit také na restaurace.

Do kategorie rostlinných alternativ masa tak vstupuje čím dál více hráčů. Nedávno do Česka vstoupila značka The Vegetarian Butcher společnosti Unilever, která již od loňského roku dodává své burgery do řetězce Burger King. Dále je zde přítomna Garden Gourmet od Nestlé, Next Level Meat od Lidlu či Beyond Meat, které nabízí Rohlík nebo Košík.

-stk-