Inzertně nejsilnějším titulem zůstal v pololetí Blesk

úterý, 28. července 2020, 12:35 Tisk MediaGuru

Tištěná média kvůli pandemii koronaviru pocítila pokles inzertních příjmů, nejsilnějším inzertním titulem dál zůstává deník Blesk.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Deník Blesk zůstává inzertně nejsilnějším tištěným titulem na českém trhu podle monitoringu inzerce Nielsen Admosphere za prvních šest měsíců letošního roku. Trh tištěné inzerce byl v prvním pololetí poznamenán pandemií nového koronaviru, celkově se měl podle monitoringu od ledna do června 2020 meziročně snížit o 19 %.

Tomu odpovídá i vývoj mezi TOP 15 inzertně nejsilnějšími tištěnými tituly. Jejich průměrný meziroční pokles v prvním pololetí představoval -17 % v korunovém vyjádření. Pokud by se zohlednil počet inzertních stran, je meziroční snížení u TOP 15 na úrovni 19 %.

Monitoring přisuzuje vedoucímu Blesku dokonce meziroční růst o necelých 5 %. Tištěné tituly na dalších místech, zejména Deník, MF Dnes, Metro a Právo, vykazují meziroční poklesy v korunách na úrovních dvaceti a více procent. 

TOP 15 titulů podle inzertních příjmů, leden - červen 2020 (Kč)

pořadí titul Inzerce (Kč) meziroční změna (%) Počet inzertních stran meziroční změna (%)
1. Blesk 931 532 910 +4,7 996,0 -1,4
2. Deník 660 036 208 -14,6 51113,14 +7,9
3. Mladá fronta Dnes 475 306 325 -22,9 1 617,7 -27,4
4. Metro 426 888 558 -33,9 1 091,4 -33,2
5. 5plus2 241 168 671 -5,0 2 186,6 -13,9
6. Hospodářské noviny 147 483 171 -2,2 428,7 -11,3
7. Blesk magazín 146 987 757 +0,5 257,4 -10,3
8. Právo 140 511 747 -22,2 353,9 -26,3
9. TV magazín 107 359 867 -20,3 282,6 -21,5
10. Sport 106 370 838 -32,3 311,4 -29,8
11. Lidové noviny 98 818 744 -19,3 270,9 -19,4
12. Aha! 94 300 591 +1,5 317,0 -3,6
13. Blesk pro ženy 90 631 060 -18,9 392,2 -19,5
14. Magazín Mladé fronty Dnes 88 900 082 -28,2 191,2 -27,0
15. Žena a život 88 629 712 -45,1 281,6 -49,3

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-