Answear inovuje vlastní značku, uvádí ji na český trh

čtvrtek, 1. října 2020, 09:55 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Módní online obchod Answear relaunchuje svou značku answear.Lab a uvádí ji na český trh.

Výdejní místo e-shopu Answear v pražské Myšák Gallery, zdroj: Answear

Výdejní místo e-shopu Answear v pražské Myšák Gallery, zdroj: Answear

Původem polský módní online obchod Answear, jež na tuzemském trhu působí již pět let, přichází do Česka s inovovanou vlastní značkou answear.Lab. První limitovaná kolekce čerpá z glamour stylu 30. let, inspiruje se dobovými módními návrháři a filmovými ikonami.

Answear nabízí na českém trhu výběr z 80 tisíc produktů od více než 300 značek. Soustředí se především na online prodej, nicméně v Praze provozuje i jedno výdejní místo, které se nachází v Myšák Gallery. Nakupovat mohou zákazníci také přes mobilní aplikaci. Součástí nabídky je rovněž věrnostní program Answear Club.

V době uzavřených obchodů na jaře – od poloviny března do poloviny května – zaznamenal Answear o 55 % více nových zákazníků. Cílový obrat pro rok 2020 si v Česku nastavil ve výši 370 milionů korun, tedy o padesát milionů víc než loni. „Věříme si a máme za cíl obratu v Čechách dosáhnout, čeká nás hlavní sezóna. V první polovině roku jsme i přes nenadálou situaci, kterou přinesla pandemie koronaviru, dosáhli obratu 155 milionů korun, takže víme, že je reálné cíle plnit,“ vysvětluje Krzysztof Bajolek, majitel Answear.

V červenci prošel e-shop kompletní změnou designu, nyní na podzim Answear pod jménem answear.Lab relaunchuje svou značku, kterou zastřešuje vlastní kolekce. Chce tak přehledněji odlišit vlastní modely od nabídky partnerských značek a lépe reagovat na nálady zákaznic. Cílem privátní značky je nabídnout „za atraktivní ceny nové módní kousky, které mají svůj vlastní styl, jsou ale zároveň nadčasové“. Velká část kolekce se přitom vyrábí ve střední Evropě, kde Answear působí, důraz se klade na kvalitní materiály.

První limitovaná kolekce značky answear.Lab čerpá z glamour stylu 30. let, zdroj: Answear.

První limitovaná kolekce značky answear.Lab čerpá z glamour stylu 30. let, zdroj: Answear.

„Češi jsou velmi specifičtí zákazníci se zálibou v pohodlí a ležérnosti, milovníci outdooru a variability. Vycházíme jim proto v nabídce vstříc. V červenci jsme představili novou podobu stránek, kde máme vedle homepage další dvě stránky věnované sportu a prémiovým značkám. Sledujeme totiž také stoupající oblibu prémiového zboží,“ dodává Eva Balaštíková, manažerka pro Českou republiku a Slovensko.

V srpnu spustil Answear také kampaň App Challenge a navazující App Deal na podporu mobilní aplikace. Kampaň se vedla výhradně online a oslovila současně český, slovenský i rumunský trh. Cílem výzvy bylo dosáhnout 149 tisíc stažení aplikace, díky níž zákazníci získají až 40% slevu při objednávce v e-shopu. Cíl se podařilo splnit již v průběhu kampaně, ve finále Answear zaregistroval 158 tisíc stažení nákupní aplikace oproti 40 tisícům stažení před akcí. Objednávek z Česka se v App Deal realizovalo více než pět tisíc.

Answear byl založen v prosinci roku 2010 v Polsku, naplno odstartoval v únoru následujícího roku. Nyní působí v sedmi zemích Evropy, kromě své domovina a Česka také v Rumunsku, Maďarsku, Bulharsku a na Ukrajině. Jeho majitel Krzysztof Bajolek vlastní kromě e-shopu také módní značku Medicine, jež má nyní po Polsku přes 80 obchodů a v dalších zemích funguje jako franšíza.

Mezi hlavní konkurenty Answear patří v tuzemsku český hráč ZOOT, německé e-shopy Zalando a About You a dále třeba E-obuv a Bibloo.

-stk-