Deník N dosáhl na 20 tisíc předplatitelů

středa, 3. února 2021, 07:55 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Deník N předběhl své plány o dva roky, předplatitele získává rychleji, než očekával.

Vývoj předplatitelů Deníku N, zdroj: N media

Vývoj předplatitelů Deníku N, zdroj: N media

Počet předplatitelů Deníku N dosáhl 20 tisíc, informovala vydavatelská společnost na sociálních sítích. Na tuto metu se tak nový deník dostal rychleji, než při svém startu v roce 2018 plánoval. Už po prvním roce zaznamenal Deník N 11,5 tisíce předplatitelů, což byl dvojnásobek původního plánu a za další rok a čtvrt přidal téměř dvojnásobek. Plán tak předběhl o dva roky. 

Počet dvacet tisíc předplatitelů měl být podle původních odhadů dostatečný k zajištění ekonomické soběstačnosti. Protože ale vydavatelská společnost investovala do rozšíření redakce, byla hranice soběstačnosti zvýšena na 25 tisíc předplatitelů. Finančně soběstačným by se tak internetový deník, který svůj obchodní model založil na příjmech od čtenářů, mohl stát už v letošním roce.

„Za rok 2020 se nám podařilo výrazně snížit naši provozní ztrátu. Zatímco v roce 2019 náklady převyšovaly výnosy o 30 milionů korun, v loňském roce to bylo už jen něco přes 14 milionů korun, což je velice nadějný trend. I proto doufáme, že už v posledních měsících roku 2021 budeme mít příjmy větší než výdaje, a v roce 2022 chceme skončit v zisku," napsal ředitel vydavatelství Ján Simkanič.

Zakladatelé, kteří zafinancovali start a společně drželi většinový podíl ve společnosti N media, která Deník N vydává, se nedávno vzdali svých vlastnických podílů a vložili je do nově založené Nadace Independent Press. Pět z nich vystoupilo z projektu úplně a tři zůstali ve správní radě nadace. Tento krok měl být umožněn právě díky příznivému hospodaření Deníku N.

Na začátku letošního roku uvedl Deník N audioverze nejdůležitějších článků ze svého vydání. Jsou dostupné v rubrice Audio, lze je spouštět na webu i v aplikaci. Deník má v plánu pro letošní rok také rozšiřování titulů ve své knižní Edici N.

Ředitel vydavatelství Ján Simkanič na diskusi FSV UK v předminulém týdnu uvedl, že Deník N loni zaznamenával vrcholný zájem v okamžicích mimořádných událostí, zejména na jaře. Žádané byly po celý rok články o pandemii od Petra Koubského. Přestože Deník N není zaměřen primárně na inzertní výnosy, dařilo se mu je navzdory pandemii v loňském roce zvýšit. Tištěná verze, která je pro Deník N doplňkem k online obsahu, byla poznamenána na jaře poklesem volného prodeje kvůli omezením proti koronaviru asi o 25 %, v druhé podzimní vlně asi o 10-15 %, před nástupem covidu se ale její prodej zvyšoval.

-mav-