Business Media CZ koupila motoristické časopisy MF

pondělí, 22. března 2021, 11:55 Tisk , Aktualizováno MediaGuru

Vydavatelství Business Media CZ koupilo v dražbě čtyři motoristické časopisy, které dříve vydávala Mladá fronta.

Několik časopisů, webových domén a ochranných známek titulů motoristických titulů z vydavatelství Mladá fronta, jež je v insolvenci, se prodalo za 429.550 Kč. Koupilo je vydavatelství Business Media CZ. V dražbě s příhozy nabídla vyšší sumu než druhý zájemce firma MotorCom. Vyplývá to z informací v insolvenčním rejstříku.

„Předem avizovaným způsobem byla určena kupní cena, přičemž insolvenční správce vítězného zájemce vyzval ke složení zálohy na kupní cenu na zvláštní účet majetkové podstaty a k podpisu návrhu kupní smlouvy, dohody o převodu," uvedla insolvenční správkyně Petra Hýsková.

Business Media CZ tak získala tištěné tituly Auto motor a sport, Auto motor a sport Classic, Auto 7 a Lastauto Omnibus. Business Media CZ převzala příslušné domény a ochranné známky uvedených titulů a rovněž i jejich předplatitelský kmen, a to k 22. březnu 2021. S výjimkou Auto 7 jde o licenční časopisy.

Business Media CZ plánuje využít obsah z těchto licenčních časopisů pro své stávající tituly. Dál tak pravidelně vycházet nebudou. „Na základě práv z licenční smlouvy a po dohodě s renomovaným německým vydavatelstvím Motor Presse Stuttgart GmbH začlení Business Media CZ atraktivní obsah jejich magazínů a webů do skupiny kmenových motoristických titulů: Automobil, Doprava a silnice a Trucker. Čerpání výhod z licenční smlouvy s Motor Presse Stuttgart přinese možnost rozšíření obsahového zaměření titulů Business Media CZ. A to zejména publikování cenných srovnávacích testů a redakčních článků z oblasti motosportu i techniky, které dosahují světové kvality," uvedl generální ředitel Business Media CZ Tomáš Tkačík.

Vydavatelství Business Media působí na českém trhu přes 20 let. Od roku 2014 patří skupině českých investorů. Nabízí hlavně odborné tituly ze stavebnictví, architektury, dopravy a průmyslu. V motoristickém segmentu vydává časopis Automobil, na poli odborných moto titulů časopisy Trucker a Doprava a silnice. Vedle toho je vydavatelem několika časopisů o bydlení (Moderní byt, Bydlení, Svět koupelen) a odborných časopisů Technický týdeník a Historie a Vojenství.

Provoz vydavatelství Mladá fronta ukončil loni před Vánoci soud. V lednu se v dražbě prodala Online divize vydavatelství včetně ochranných známek tištěného časopisu Euro, koupila ji společnost Internet Info za 15,8 milionu Kč. Stejný měsíc se vydražily časopisy Motocykl, Puntík, Tečka! a některé zdravotnické tituly za téměř 4,2 milionu. Dětské časopisy koupila společnost Valora Investment (nově vystupuje pod názvem MediaKIDS Publishing), časopisy Motocykl jeho šéfredaktor Petr Slezák a zdravotnické tituly EESY Publishing. V únoru koupila firma Albatros Media za 14 milionů knižní divizi vydavatelství. Tištěný časopis Euro od Internet Info získala na začátku letošního roku společnost New Look Media

-čtk-, -mav-

Aktualizováno 22.3. 2021 ve 23:00 o vyjádření Business Media CZ