Objem inzerce v tisku se postupně zvedá, na čele Blesk

středa, 30. června 2021, 08:10 Tisk MediaGuru

Monitorovaný objem inzerce v tištěných titulech se od začátku roku zvyšuje, svých nejlepších výsledků dosáhl v květnu.

Zdroj: MediaGuru.cz

Zdroj: MediaGuru.cz

Hrubý monitorovaný objem investic určených pro inzerci v tištěných titulech dosáhl v letošním květnu svých nejvyšších letošních hodnot. Podle monitoringu Nielsen Admosphere představoval 1,68 mld. Kč, což je úroveň z loňského podzimu. Meziročně byly investice o 43 % vyšší než v loňském květnu. Na druhou stranu úrovně z května 2019, tedy období před nástupem pandemie, zatím nepřekonaly (1,8 mld. Kč).

Pokud by se do porovnání zahrnuly pouze tituly sledované v roce 2020 ve srovnání s rokem 2021, činí meziroční nárůst v případě hrubé tiskové inzerce téměř 38 %, protože v roce 2021 se zvýšil také počet monitoringem sledovaných titulů. Profesní organizace Unie vydavatelů se proto domnívá, že se v letošním roce bude reklamní trh postupně zotavovat z poklesů, které od března minulého roku vyvolala globální koronavirová pandemie.

Hrubý objem tiskové inzerce (mil. Kč)

Zdroj: Nielsen Admosphere, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

„O tom, že se nejedná o náhodný jev, svědčí skutečnost, že tisková reklama roste nejvíce ze všech hlavních media typů s výjimkou internetu, který není monitoringem Nielsen Admosphere sledován, již po celé období od začátku roku 2021. Za období leden až květen 2021 vzrostla inzerce ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 9 %, kdežto objem televizní reklamy se zvýšil o 6 % a objem rozhlasové reklamy vzrostl o 4 %,“ komentoval výsledky ředitel unie Václav Mach. Inzerenti podle jeho názoru volí tisk jako médium, kde je reklamní sdělení spotřebiteli vnímáno pozitivně a jako nejméně rušivé a že podporuje pozitivní vnímání reklamní kampaně. „Je dobře, že si zadavatelé reklamy začínají tyto kvality tiskové reklamy uvědomovat a také se podle nich rozhodovat při plánování kampaní,“ dodává Mach.

Nejsilnější trojicí z pohledu inzertních monitorovaných příjmů zůstávají deníky Blesk, Deník (souhrn za všech 70 regionálních mutací) a MF Dnes.

Hrubý objem inzerce v tištěných titulech, leden až květen 2021, Kč

pořadí titul objem inzerce (Kč) počet inzertních stran
1. Blesk 898 357 319 1062,1
2. Deník celkem 603 015 300 43395,1
3. Mladá fronta Dnes 378 962 176 626,3
4. Metro 277 640 674 732,8
5. 5plus2 185 451 454 1634,8
6. Blesk magazín 133 044 904 215,8
7. Právo 130 610 673 299,6
8. Blesk pro ženy 117 807 874 438,6
9. Speciál DNES 116 214 088 1877,1
10. TV magazín 111 633 872 269,4
11. Hospodářské noviny 111 039 932 315,9
12. Sport 98 495 391 261,2
13. Žena a život 90 864 998 286,2
14. Lidové noviny 87 232 720 215,1
15. Magazín MF Dnes 82 328 269 181,7

Zdroj: Nielsen Admosphere, Unie vydavatelů

-mav-