Kaufland chce využít esportu pro získání mladších zákazníků

pátek, 27. května 2022, 07:45 Retail, Internet & Mobil MediaGuru

Možnosti gamingu a esportu mapuje Kaufland více než rok. Vidí zde velký potenciál a navíc žádný jiný retailer se do něj zatím nepouští. Spojením se Sinners chce řetězec nalákat mladší zákazníky.

Spolupráce by měla pomoci přilákat mladší cílovou skupinu, především muže ve věku 15 až 29 let, zdroj: Kaufland Facebook

Spolupráce by měla pomoci přilákat mladší cílovou skupinu, především muže ve věku 15 až 29 let, zdroj: Kaufland Facebook

Obchodní řetězec Kaufland vstupuje do světa esportu a spojuje se s profesionálními hráči z libereckého týmu Sinners. Za tímto rozhodnutím je snaha zacílit na novou skupinu mladých zákazníků, hráčů a fanoušků počítačových her v České republice. Rozhodnutí ale nepadlo ze dne na den. O zapojení do e-sportu přemýšleli v Kauflandu více než rok, jen hledali vhodnou formu, jak vše zrealizovat. „Gaming a esport jsme začali detailněji mapovat přibližně před rokem. Vnímali jsme rostoucí trend nejen v ČR ale i v zahraničí. Zároveň jsme cítili velký potenciál. Žádný jiný retailer se sem doposud neodvážil. Nejtěžší bylo vymyslet vhodné spojení a správně ho načasovat,“ říká Petr Hoffmann, Head of Digital Kauflandu. Po vstupu na TikTok, hip-hopovém klipu s Cheap Queen a komunikaci Chytrá domácnost a je toto další krok, který míří směrem k mladší generaci. 

Spojení e-sportu a zdravé výživy

Spolupráce by měla pomoci přilákat mladší cílovou skupinu. Podle průzkumu Stem/Mark jsou skalní fanoušci esportu především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než 5 hodin týdně. „Kaufland má zákazníky i mezi mladšími muži. Tato cílová skupina je především specifická svojí výrazně vyšší online konzumací. Dalším důvodem je i dlouhodobě klesající trend efektivity konvenčních způsobů reklamy právě u mladších a online aktivních uživatelů. V této souvislosti zmíním i náš TikTok profil, se kterým jsme přišli jako první retailer v ČR,“ vysvětluje Petr Hoffmann.

Řetězec se chce zaměřit právě na hráče a jejich fanoušky, a to v jejich přirozeném prostředí. Zároveň si od vstupu do světa esportu slibuje zlepšení vnímání Kauflandu, jako značky, nejen pro nákupy kvalitních a čerstvých potravin a nonfood sortimentu, ale i jako atraktivního zaměstnavatele, který sleduje trendy a umí být i průkopníkem. Cílem je také prezentovat produkty s důrazem na zdravé kvalitní potraviny a životosprávu obecně, což je nedílná součást úspěšných profesionálních sportovců. Plánuje se soustředit nejprve na core komunitu a postupně nabalovat všechny, které esport živí i baví, a tedy i na maminky hráčů.

Spot Kauflandu propagující e-sport

Originální obsah s přesahem do offline světa

Spolupráce s týmem Sinners má tři hlavní oblasti. Finanční podpora nejlepšího ryze českého týmu. Dále je to prezence na online kanálech Sinners, plus na offline eventech a turnajích a tvorba obsahu. „Chtěl bych upozornit zejména na streamovací platformu Twitch, na kterou se díky spojení dostaneme. V neposlední řadě je to společná tvorba originálního obsahu a aktivace s přesahem do fyzického/offline/reálného světa,“ popisuje formy spolupráce Petr Hoffmann.

Informace se objeví především v online prostředí, kde je zřízen speciální web a pravidelný obsah je pak směřován na Youtube, Facebook a Instagram. Zároveň budou i sami Sinners zveřejňovat informace na Twitchi nebo na dalších sociálních sítích. Ohlasy fanoušků Sinners i gaming komunity jsou podle Petra Hoffmann zatím více než pozitivní. Esportový tým Sinners má profesionální hráče v několika elektronických sportech: League of Legends, CS:GO, FIFA, Rocket League či Trackmania.

Vstup Kauflandu do esportu připravila mediální agentura OMD a její contentová agentura Fuse ve spolupráci s kreativní agenturou DDB FTW, specializovanou kreativní agenturou na esport a gaming. Všechny agentury jsou součástí Omnicom Media Group.

Kaufland vstupuje do esportu, spojuje se s týmem Sinners

čtvrtek 21. dubna 2022

-zue-