Radiožurnál mění vizuální identitu, chce se přiblížit mladším

čtvrtek, 9. června 2022, 17:25 Rádio, Reklama MediaGuru

Nový vizuální styl tuzemské rozhlasové jedničky evokuje optický zoom, dalekohled, periskop či mikroskop, který znázorňuje detailní zaměření stanice na informace, popisuje Český rozhlas.

Nová podoba kampaně stanice ČRo Radiožurnál, zdroj: Český rozhlas

Nová podoba kampaně stanice ČRo Radiožurnál, zdroj: Český rozhlas

Český rozhlas Radiožurnál obměňuje v rámci rozsáhlé marketingové kampaně svoji vizuální identitu. Jejím cílem je vytvořit dlouhodobý vizuální styl nejposlouchanějšího rádia v České republice a přiblížit se i k mladším posluchačům. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.

 „Komunikační strategie nové identity Českého rozhlasu Radiožurnál reflektuje potřeby značky s ohledem na rozlišné cílové skupiny. Výrazným grafickým prvkem klíčového vizuálu je displej, ohnisko a fokus, které provázejí současnou dobu digitální společnosti. Metaforou tyto objekty zdůrazňují, že stanice veškeré informace přináší pod drobnohledem,“ uvedl Jiří Malina, ředitel marketingu a digitálních služeb Českého rozhlasu.

Základní narativ vizuální komunikace má podle ČRo reflektovat charakter Radiožurnálu – tedy informace v denním proudu, v detailu i v celku, lokální i globální, domácí i zahraniční, v přehledu a v souvislostech.

„Radiožurnál potřebuje univerzální a přímočarou architekturu značky. Zároveň nelze opomenout důležitý faktor identifikace posluchačů s brandem samotným. Zvolili jsme proto takovou vizuální komunikaci, která reflektuje zaměření stanice. Nový vizuální styl evokuje optický zoom, dalekohled, periskop či mikroskop, který znázorňuje detailní zaměření stanice na informace. Grafické i obsahové prvky jsou modulární jako stavebnice, takže je lze upozadit nebo naopak zvýraznit podle typu cílové skupiny,“ doplnil František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu.

Nová kampaň ČRo Radiožurnál, zdroj: Český rozhlas

Nová kampaň ČRo Radiožurnál, zdroj: Český rozhlas

Nová kampaň ČRo Radiožurnál, zdroj: Český rozhlas

Nová kampaň ČRo Radiožurnál, zdroj: Český rozhlas

Pro první část kampaně zachytil fotograf Benedikt Renč moderátorské osobnosti zpravodajské stanice – Lucii Výbornou, Jana Pokorného, Petra Krále, Matěje Skalického a Markétu Chaloupskou s investigativním týmem. Kampaň také poukazuje na to, že stanici lze poslouchat kdekoliv, v zaměstnání, při jízdě v autě, i při trávení volného času.

Nový vizuální styl se představí po celé České republice v marketingové kampani zahrnující outdoor, online i print. Claim Radiožurnálu „Každý den s Vámi“ zůstává i nadále neměnný.

ČRo Radiožurnál je podle aktuálních výsledků poslechovosti Radioprojekt nejposlouchanější českou rádiovou stanicí. Denně si Radiožurnál naladí 884 tisíc posluchačů a týdně 1,670 mil. posluchačů.

-mav-