Ve sponzoringu je nejznámější Škoda, v charitě Člověk v tísni

čtvrtek, 23. června 2022, 09:00 Marketing, Výzkum MediaGuru

V charitativní činnosti se podle Čechů nejvíce angažuje Člověk v tísni, ve sponzoringu Škoda a ČEZ.

Zdroj: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Sponzorování nejrůznějších aktivit si Češi nejvíce spontánně spojují se společnostmi Škoda a ČEZ. Z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra a obecně mají rádi hokej. V rámci charitativní činnosti zaznamenala největší meziroční nárůst povědomí organizace Člověk v tísni. Vyplývá to z letošního výzkumu „Partnerství a sponzoring v Česku“ agentury Incomind. 

Výzkum mimo jiné ukázal, že Češi znají nejen široké spektrum sponzorovaných aktivit, ale i více než čtyři stovky společností, které je podporují. Zatímco Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně, ČEZ je nejčastěji zmiňovanou společností hned v pěti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenská zodpovědnost a podpora lokálních komunit, a také v segmentu charity. Velmi aktivní jsou ve sponzoringu dle české veřejnosti také významné sázkové společnosti v čele se společnostmi Sazka a Tipsport či společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 a Česká spořitelna. 

Z organizací spojovaných s charitativní činností je nejznámější Člověk v tísni, dále Kapka naděje, Klokánek – Fond ohrožených dětí, Linka bezpečí a Dobrý anděl.

Nejznámější kulturní akcí je Český lev. Z potenciálních cílů sponzoringu nejvíce znají Jaromíra Jágra, nejsympatičtější sportovkyní je Markéta Davidová, nejsympatičtějším týmem česká hokejová reprezentace a nejsympatičtější událostí je MS v ledním hokeji.

„Mezi celkově nejsympatičtější objekty sponzoringu se řadí hned několik hokejových aktivit – Mistrovství světa, Extraliga ledního hokeje a projekt Pojď hrát hokej. Pětici nejsympatičtějších projektů doplňují Rákosníčkova hřiště, která také mimochodem vykazují vůbec nejlepší míru propojení s jejich sponzorem, společností Lidl, a zcela nově i eSport, což potvrzuje rostoucí sílu tohoto segmentu,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti Incomind.

-stk-