SuperDry a NaPapijri mají na českém trhu problémy

středa, 17. srpna 2022, 07:20 Aktuality, Marketing, Retail MediaGuru

Společnost MyStyle, provozující prodejny značek NaPapijri a SuperDry, na sebe podala insolvenční návrh.

Obchod značky NaPapijri v pražském obchodním centru Palladium, zdroj: Palladium

Obchod značky NaPapijri v pražském obchodním centru Palladium, zdroj: Palladium

Kvůli výpadku tržeb v pandemii, nedostatku zahraničních turistů i rostoucí inflaci podala na sebe společnost MyStyle, provozující prodejny luxusního volnočasového oblečení značek NaPapijri a SuperDry, insolvenční návrh. Vyplývá to z informací zveřejněných v Insolvenčním rejstříku, na které poprvé upozornil server HN.cz. 

Před obdobím pandemie provozovala společnost MyStyle na českém trhu sedm prodejen obou značek. Kvůli nucenému uzavření obchodů z důvodu pandemie koronaviru se v roce 2020 dostala do nesnází, a i když vyjednala v letech 2020 a 2021 výhodnější podmínky s dodavateli zboží a čerpala veřejné podpory určené pro podnikatele, ztrátu tržeb nevyrovnala. Ani po uvolnění protipandemických opatření se jí navíc nepodařilo tržby obnovit. 

„Chybějí jednak zákazníci z řad turistů, kterých do ČR nepřijíždí tolik jako před vypuknutím pandemie. Chybí také tuzemští zákazníci z důvodu inflace, která snižuje kupní sílu obyvatelstva. Částečně je odliv zákazníků způsobem také tím, že lidé v současnosti více nakupují prostřednictvím e-shopů; v této oblasti však dlužník nemá exkluzivitu na území ČR,“ píše se v návrhu dlužníka na zahájení insolvenčního řízení. 

V současnosti tak společnost MyStyle dluží nejen na úvěru čerpaném u UniCredit Bank, ale i na nájemném v Centru Černý Most a Olympia Brno. Zda bude návrhu vyhověno, rozhodne soud.  

NaPapijri je italská značka volnočasového oblečení, která se původně zaměřovala jen na zimní oblečení, s odkazem na název, jenž znamená „za polárním kruhem“. Postupně svůj sortiment rozšířila pro celoroční užití. SuperDry je původem britská značka, jež nabízí oblečení pro aktivní sportovce. 

Z řad módních značek se nejedná o jediný případ. Kvůli pandemii se s potížemi potýkaly také značky Blažek, Pietro Filipi, Camaïeu nebo Orsay. Většině z nich se ale podařilo krizi ustát a na trhu zůstaly. 

-stk-