Glami mění vizuální identitu, rozšiřuje zapojení AI

úterý, 2. května 2023, 07:10 Aktuality, Marketing, Retail MediaGuru

Glami představuje novou vizuální identitu. Do svých procesů více zapojuje umělou inteligenci.

Zdroj: Glami

Zdroj: Glami

Platforma pro vyhledávání módy Glami přichází s novou vizuální identitou. Cílem je sjednotit styl s italským agregátorem Stileo, který koupila v loňském roce a společně vystupují jako Glami.group. Nová identita přitom zdůrazňuje závazek k personalizaci a rozmanitosti v módě. 

Glami.group spolupracuje s více než 4300 módními e-shopy v 14 evropských zemích a využívá technologii strojového učení, aby zákazníkům poskytla co nejlepší zážitek z vyhledávání módních produktů. Glami chce být „Spotify na módu“, které poskytuje personalizované módní kousky pro každého uživatele na jednom místě. 

Nový vizuální styl Glami obsahuje logo, nové barvy a symbol značky – indigovou hvězdičku. „Kombinace ostrých a oblých hran v symbolu hvězdičky odráží naše přesvědčení, že móda je pro lidi všech věkových kategorií, velikostí a typů postav, a proto představuje náš závazek k inkluzivitě. Indigová barva vyjadřuje pocit sofistikovanosti, kreativity a spolehlivosti. Kombinací těchto dvou atributů chceme inspirovat a pomoci každému jednotlivému uživateli značek Glami a Stileo najít přesně ten kousek oblečení, obuvi nebo doplňků, který hledá,“ říká Hana Zachová, Brand Lead značky Glami.

„Cílem našeho úsilí je zviditelnit Glami jako přední evropskou platformu pro vyhledávání a objevování módy, která využívá technologie k tomu, aby zákazníkům usnadnila a urychlila výběr módy,“ dodává Zachová.

Zapojení AI zvyšuje průměrné tržby na zákazníka

Kromě toho Glami rozšiřuje zapojení umělé inteligence, a to ke zefektivnění procesů, zlepšení zákaznické zkušenosti a růstu tržeb. Již nyní vzrostly díky AI průměrné tržby na jednoho zákazníka o 20 %.  Data například využívá pro fungování nástroje Kvíz, který spotřebitelům na základě vyplněných preferencí doporučuje oblíbené značky, velikosti a styly. Díky tomu uvidí každý to, co nejlépe odpovídá jeho požadavkům, ze všech dostupných e-shopů a značek. Výhodou je zjednodušení hledání produktů na základě preferencí, do hledáčku se tak mohou snadněji dostat i menší značky.

Hyperpersonalizace na Glami nyní funguje ve třech základních krocích. Prvním z nich je nezbytný sběr dat, který odráží módní preference uživatelů. Druhým krokem je analýza získaných dat, během níž umělá inteligence a algoritmy strojového učení zkoumají chování daného uživatele. Třetím je zobrazování výsledků, jejichž základem je personalizace zákaznické zkušenosti. Tím, že jsou uživatelům nabízeny ty nejrelevantnější produkty, se očekává, že jejich aktivita bude větší a poroste také loajalita.

„Umělá inteligence přispívá k rychlejšímu a jednoduššímu fungování platformy. Výrazně například zkrátila dobu potřebnou k ruční katalogizaci produktů. Zatímco dříve nebylo kategorizováno necelých 10 % produktů, v současnosti je to pouze 1 %. Tím nám ušetřila zhruba 125 tisíc hodin práce měsíčně. AI technologie v podobě Kvízu také zlepšila zákaznickou zkušenost a péči, čímž došlo k 2,5násobnému zvýšení hodnoty zákazníků a růstu průměrné tržby na jednoho zákazníka o pětinu v roce 2022,“ říká Antonín Hoskovec, vedoucí týmu umělé inteligence v Glami.

Kromě toho Glami pravidelně zveřejňuje části svých kódů jako open-source, čímž přispívá k akademickému výzkumu v oblasti AI. Rovněž se ale věnuje i úskalím umělé inteligence, například prohlubování neobjektivity v datech, a také diskuzím špiček oboru o možném pozastavení vývoje. „Samozřejmě pozorně sledujeme všechny navrhované předpisy týkající se AI a podporujeme model navržený EU. Regulace jsou nezbytné pro zmírnění potenciálního nebezpečí plynoucího z AI. Nicméně nucené zastavení či zpomalení vývoje AI je velmi náročné si vůbec představit,“ doplňuje Antonín Hoskovec.

I z tohoto důvodu informuje zákazníky o tom, jak jsou produkty kategorizovány a jak platforma funguje. Shromažďuje údaje o nákupních preferencích a chování, jako jsou velikosti, navštívené, oblíbené či zakoupené položky a značky, vyhledávané výrazy, filtry a kategorie. Současně však klade důraz na soukromí a ochranu dat, jelikož nenakupuje ani neprodává data žádnému zprostředkovateli a zavazuje se chránit soukromí uživatelů.

-stk-