Marketing Meeting: Autenticita i data jsou na sítích klíčová

úterý, 16. května 2023, 16:40 Internet & Mobil MediaGuru

Pro komunikaci značek na sociálních sítích je důležité dodržovat zásady a stanovené cíle. Klíčový je autentický obsah i vyhodnocování dat, naznačila konference z cyklu Marketing Meeting.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Pro komunikaci značek na sociálních sítích je důležité dodržovat základní zásady, stanovené cíle a také vyhodnocovat data pomocí reportů a analýz. Pro úspěšnou komunikaci je velmi důležitý také autentický obsah. Rady a osobní zkušenosti poskytli posluchačům řečníci na konferenci Jak nakopnout Facebook a Instagram, kterou pořádala společnost Tuesday Business Network.

Proč má smysl vyhodnocovat data, vysvětlila na konferenci Tereza Sibřinová, digital content specialist Adison. Mimo jiné zdůraznila, že je důležité znát svůj cíl a vědět, v jaké fázi se zákazník nachází a vzhledem k daným stadiím zvolit také správnou komunikaci. Každá fáze má své cíle, například fáze „See" je o budování povědomí o značce, fáze „Think" se zákazníkovi snaží dostat značku do hlavy, fáze „Do zákazníka" vybízí k akci a poslední fáze „Care” má zákazníka přesvědčit, aby zůstal loajální značce. Pro úspěch je podle ní důležité udělat si čas na nastavení reportingu, díky kterému lze vidět, jak se daří naplňovat stanovené cíle.

Podle Davida Bárty, head od content Publicis Groupe, je pro úspěch na sociálních sítích klíčová autenticita, protože v dnešní době, kdy jsou lidé obklopeni obsahem ze všech stran, je důležité vystoupit z davu a zaujmout. Je třeba přiblížit se potřebě lidí, kterým značky chtějí sdělit svůj příběh. Obsah by měl být zábavný, měl by vzdělávat a inspirovat. „To, že se lidé chtějí bavit, vzdělávat a poznávat nové věci, jde ruku v ruce s tím, co na sociálních sítích chtějí dělat,“ sdělil. Doporučil zásady, které vedou k úspěšné komunikaci. „Vašim úkolem je i ukázat část sama sebe, která může lidem na sociálních sítích přinést něco navíc, aby měli důvod s vaší značkou nebo produktem, který komunikujete, strávit více času,“ uvedl. Důležité je také například komunikovat s publikem jako s kamarádem, být upřímní a reagovat jasně, odpovídat na to, co publikum řeší a na co se často ptá nebo také ukázat, že nezáleží jen na prospěchu značky.

Jakou roli hrají sociální sítě v cestovním ruchu, ukázala Pavla Hladečková, která řídí strategický marketing ve Vysočina Tourism. Podle ní je klíčové dodržovat pět pilířů, mezi které patří budování komunity, plánování obsahu, autenticita, respektování cílové skupiny a rozvíjení organického obsahu. „Každý bod se musí přizpůsobit odvětví, ve kterém se pohybujeme, protože každé odvětví a každý profil má své specifikum,“ přiblížila.

Jak hledat v analytice sociálních sítí zpětnou vazbu pro obsahový plán, vysvětlil Fabián Berka, social media team leader Fragile agency, podle kterého je důležitý podrobný brief o cílové skupině, rozpočtu či cíli. Pro komunikaci je důležité zvolit správnou sociální síť, kde se cílová skupina vyskytuje, správný formát i obsah. Klíčové je rovněž testování, optimalizace, kontrola, vyhodnocení či zpětná vazba. „Je důležité umět se v reklamním světě orientovat, ale je i důležité vidět, co v něm chci najít a co v něm chci číst,“ popsal.

Štěpán Trnka, head of social media planning Oglivy, představil, jak se sociálními sítěmi pracovat efektivně. Apeloval také na to, aby firmy na sociálních sítích získávaly zákazníky, a ne followery a fanoušky. Funkční komunikace musí lidi zaujmout, obsahovat sdělení a příjemci i něco nabídnout. Podle Trnky je klíčové, aby bylo při komunikaci jasné, jaká značka příspěvek dělá, rychle lidi zaujmout, být kreativní a díky tomu zapamatovatelní. Důležité je také svoji komunikaci synchronizovat se všemi komunikačními kanály a sledovat jasný cíl stanovený ve strategii.

Jak vstoupil na sociální sítě Listerine a rychle uspěl, představil Jiří Simonides, strategist & senior account manager  agentury Fragile. Podle něj je důležité podpořit interakci zákazníků, nezapomenout na sdělení a na branding. Na konferenci rovněž zdůraznil, že míra zaujetí (engagement) není u brandové kampaně cílem, ale prostředkem k dosažení cíle. 

-tšl-