Bageterie chce rozšířit doručení až na místo odjezdu i mimo letiště

úterý, 3. června 2025, 13:20 Marketing, Retail Kateřina Straková

Zavedení podobné služby jako „delivery to gate“ plánujeme i na nádražích, říká za Bageterie Boulevard Martina Hájková. 

Martina Hájková, Head of Creative Marketing společnosti Bageterie Boulevard, zdroj: Bageterie Boulevard

Martina Hájková, Head of Creative Marketing společnosti Bageterie Boulevard, zdroj: Bageterie Boulevard

Český řetězec Bageterie Boulevard letos rozšířil svou nabídku o wrapy, kterými cílí na ty, kteří vyhledávají alternativu ke klasickému pečivu. „Prodeje z prvních měsíců naznačují, že je to krok správným směrem a wrapy mají silný potenciál,“ říká v rozhovoru Martina Hájková, jež ve společnosti působí na pozici Head of Creative Marketing. Spolu s tím rozvíjí firma i snídaňový segment, velkou pozornost věnuje i kávě

Nejsilnější skupinu Bageterie Boulevard tvoří zákazníci ve věku 25–40 let, tedy pracující lidé ve městech, kteří hledají kvalitní rychlý oběd nebo večeři. I tak se ale řetězec zaměřuje i na další cílovky, jako jsou mladí spotřebitelé. „ K mladým zákazníkům se snažíme přistupovat komplexně a autenticky. Komunikujeme s nimi aktivně na sociálních sítích, realizujeme různé akce zaměřené na studenty a spolupracujeme s mladými umělci a značkami,“ popisuje Martina Hájková. Nedávno tak například navázala značka partnerství s mladým českým designérem Tobiasem Schubertem.

V rámci expanze se Bageterie Boulevard letos soustředí na zahušťování sítě ve velkých městech a na místa s vysokou frekvencí – nádraží, kancelářské zóny, retail parky. „Rádi bychom se dále zaměřovali i na rozvoj drive-through,“ dodává Hájková. Rovněž je v plánu rozšíření služby „delivery-to-gate“, kterou nabízí na pražském letišti. V budoucnu by tak mohli být obsluhováni zákazníci i na nádražích

Více o marketingu, rozvoji nabídky i služeb českého řetězce Bageterie Boulevard se můžete dočíst v našem rozhovoru

Bageterie Boulevard dnes již zdaleka nenabízí jen bagety, ale například i polévky, sladké palačinky a nově také wrapy. Proč jste se k tomuto rozšíření nabídky rozhodli? A co si konkrétně od wrapů slibujete?

Naše nabídka se vyvíjí spolu s chutěmi a očekáváními zákazníků. Lidé hledají pestrost, ale i zdravější alternativy nebo třeba nové formy klasických chutí. 

Wrapy nám umožňují nabídnout oblíbené bagetové receptury v jiné formě – jsou lehké, chutné. Věříme, že pomohou oslovit i zákazníky, kteří mohou z různých důvodů hledat alternativu ke klasickému pečivu. Navíc jsou balené v praktickém obalu, který zajišťuje komfort při konzumaci. Wrapy jsou zapečené v grilu, tedy jsou křupavé a chuť samotné tortilly je výraznější. Prodeje z prvních měsíců naznačují, že je to krok správným směrem a wrapy mají silný potenciál.

Od letošního roku nabízí Bageterie Boulevard i wrapy, zdroj: Bageterie Boulevard.

Od letošního roku nabízí Bageterie Boulevard i wrapy, zdroj: Bageterie Boulevard.

Existuje ještě nějaký potenciál pro rozšiřování vašeho sortimentu? Co třeba o pizzu, kterou nabízí další koncept Petra Cichoně 360pizza?

Pizza je doménou značky 360pizza, která má jinou filozofii i technologii. Ale čím dál častěji se tyto značky propojují vedle sebe v jedné lokalitě nejnověji ve Vodičkové ulici v centru Prahy.

Již dlouhá léta sázíte i na sezonní menu tvořené šéfkuchaři různých národností. Jak si tyto limitované edice vedou? Jaké měly největší úspěch?

Sezónní chef menu je u našich zákazníků velmi oblíbené. Našim zákazníkům tak představujeme chutě různých regionů Evropy. Chceme jim nenabízet „jen“ novou bagetu ale bereme je na takové gastro tour po jednotlivých evropských oblastech. S kuchařem a kamerou projedeme daný region, kterým nás provede a kromě chutí, které nabízíme vždy ve dvou bagetách a polévce, ukazujeme i krásy dané oblasti na videu v našich restauracích nebo sociálních sítích. Každá edice tak přináší nový příběh a nový chuťový zážitek.

Mezi nejúspěšnější z posledních let patří například Irské menu ve spolupráci s Frankem Haughtonem kdy jeho Hovězí v Guinessu lámalo rekordy, nebo Istanbulské menu připravené Kemalem Denizem. Z předcovidových let byly velmi úspěšné spolupráce například s Honzou Punčochářem, Tomášem Poppem nebo Matteem de Carli. S kuchaři spolupracujeme již 15 let a za tu dobu jsme představili kuchyni přibližně šedesáti evropských regionů.

Snídaně je segment, který si postupně buduje pevné místo v naší nabídce.

Martina Hájková

Jak se u vás daří snídaňové nabídce?

Snídaně je segment, který si postupně buduje pevné místo v naší nabídce. Naše snídaňové portfolio je široké, vedle oblíbených BB klasik, jako je Le club sendvič, nebo anglický muffin s roastbeefem a cheddarem, snídaňovou  nabídku vedou vaječné omelety s různými příchutěmi. Nedávno přidaná snídaňová bageta právě s vaječnou omeletou si okamžitě získala své zákazníky. Snídani doplňuje ikonický fresh juice a italská káva, kterou si necháváme pražit v rodinné pražírně pod Vesuvem u Neapole a… krásné ráno je zajištěno. Sledujeme tak pozitivní trend a dál s tímto segmentem pracujeme.

Zmiňujete kávu. Jak pracujete s touto nabídkou?

Kávě věnujeme velkou pozornost. Dlouho jsme vybírali tu správnou kombinaci kávových zrna způsobu pražení. Na tomto spolupracujeme s rodinou italskou pražírnou už několik let. Důležitá je pro nás i technologie přípravy – tady jsme neudělali žádný kompromis a používáme kvalitní pákové kávovary Cimbali a školíme baristy pro každou restauraci, kteří se věnují jak přípravě kávy, tak i správnému nastavení mlýnků, kávovarů a školení dalších pracovníků. 

Marketingově pracujeme s kávou zejména v snídaňovém segmentu, ale káva je i nedílnou součástí našeho věrnostního programu, kdy má každou pátou kávu zákazník za půlku. Káva je součástí věrnostního programu přibližně rok, postupně tak zvyšuje svůj podíl v produktovém mixu restaurací v rámci celého dne.

K mladým zákazníkům se snažíme přistupovat komplexně a autenticky.

Martina Hájková

Na co k vám lákáte mladé zákazníky?

K mladým zákazníkům se snažíme přistupovat komplexně a autenticky. Komunikujeme s nimi aktivně na sociálních sítích, realizujeme různé akce zaměřené na studenty a spolupracujeme s mladými umělci a značkami. Z nabídky pro tuto cílovou skupinu je příkladem náš Bag, který kombinuje rychlovky, patatas a nápoje a díky těmto spolupracím získává svěží a originální podobu, která rezonuje právě s mladou generací.

Také jste navázali spolupráci s mladým českým designérem Tobiasem Schubertem. Proč jste se rozhodli pro spojení s módou? Co vám to jako značce přináší?

Spolupráce s Tobiasem se týkala právě našeho produktu Bag, který Tobias přetvořil podle své vize. Toto spojení však není jen o módě – propojujeme ho i s gamingem. Byli jsme totiž hlavním partnerem při vývoji jeho videohry, která právě vychází. 

U Bagu se snažíme vždy jít nad rámec běžných spoluprací a přinášet mladé generaci nejen zajímavé spojení, ale i přidanou hodnotu, která je skutečně zaujme.

Kdo je vaší nejsilnější zákaznickou skupinou? Jak oslovujete starší zákazníky, které již nespadají do generace z?

Naší nejsilnější skupinou jsou zákazníci ve věku 25–40 let, tedy pracující lidé ve městech, kteří hledají kvalitní rychlý oběd nebo večeři. Nechtějí dělat kompromisy. Starší zákazníky oslovujeme především důrazem na kvalitu, stálost a příjemné prostředí. Rádi máme i spolupráce – například televizní nebo filmový product placement, kde se podaří propojit značku více s příběhem nebo děním v daném formátu. Nejlépe se nám to daří ve spojení s pořady – dříve s Masterchef Česko, nebo nyní s Hell’s kitchen, kde se nám skvěle daří propojovat svět reality show a reality.

Jaký mediamix se vám v marketingové komunikaci vyplácí? Který kanál je pro vás v současnosti nejsilnější?

Digitální kanály jsou dnes klíčové – sociální sítě, vlastní aplikace, performance marketing. Doplňujeme je outdoorovou reklamou, reklamou v MHD a máme i silný media prostor v rámci vlastních restaurací.

Loni jste také završili svou regionální expanzi, od prosince jste přítomni v každém kraji České republiky. Na co se v expanzi zaměřujete nyní?

Letos se soustředíme na zahušťování sítě ve velkých městech a na místa s vysokou frekvencí – nádraží, kancelářské zóny, retail parky. Rádi bychom se dále zaměřovali i na rozvoj drive-through. A v neposlední řadě se soustředíme nejen na domácí, ale i zahraniční expanzi.

Služba ‚delivery to gate‘ je forma služeb, která odpovídá dnešní době.

Martina Hájková

Minulý rok jste otevřeli restauraci také na letišti, kde nabízíte donášku až na gate. Jaké to má ohlasy? Jak službu s odstupem téměř 1,5 roku od uvedení hodnotíte? A kde ji nabídnete dál?

Služba „delivery to gate“ je marketingově velmi silný USP – komunikujeme ho nejen jako praktickou inovaci, ale i jako symbol pohodlí a moderního přístupu. Reakce byly pozitivní – cestující oceňují možnost objednat si jídlo bez stresu a s doručením až na gate. Je to forma služeb, která odpovídá dnešní době. Zavedení podobné služby plánujeme i na nádražích.

Jaký podíl prodejů vám nyní činí objednávky na rozvoz? Nabízíte rozvoz všude, kde máte pobočky?

Rozvoz tvoří přibližně 20% našich tržeb, a jeho podíl stále roste. Ve většině lokalit spolupracujeme s platformami jako Wolt, Foodora, Bolt nebo menšími lokálními operátory. Nemalý podíl pak tvoří i náš vlastní rozvoz bbdomu.cz na webu i v aplikaci.

Co dalšího letos plánujete?

Letos se soustředíme na již zmíněné wrapy, čekají nás nová chef menu a další sezónní nabídky, redesign některých provozoven, rozšíření nabídky i technologické inovace v oblasti objednávání a věrnostního programu. Rozšiřování nabídky se týká i našeho B2B segmentu BBbox. Dále zvažujeme vstup do dalších netradičních lokalit a pokračujeme ve spolupracích, které přesahují běžnou gastronomii.