Google díky AI výrazně rozšiřuje možnosti reklamní komunikace

čtvrtek, 22. května 2025, 08:40 Internet & Mobil MediaGuru

Řadu nových možností pro reklamní zadavatele, inzerenty a partnery přinese v následujících dnech a týdnech Google. Novinky oznámil na výroční konferenci Google Marketing Live.

Google Marketing Live 2025, zdroj: MediaGuru.cz

Google Marketing Live 2025, zdroj: MediaGuru.cz

Urychlení zákaznické cesty, která podle statistik Googlu až z 65 % začíná na produktech Googlu nebo YouTube, slibuje inzerentům a reklamním zadavatelům technologická společnost. Během následujících dnů, týdnů i měsíců uvede řadu novinek pro inzerenty s cílem reklamní komunikaci zjednodušit a zefektivnit. Google novinky oznámil na své největší reklamní konferenci Google Marketing Live, která se konala v americkém Mountain View a v irském Dublinu, kde jsme ji sledovali.

Všechny novinky spojuje to, že využívají možností umělé inteligence a schopnosti oslovit zákazníky v rozhodujících momentech, a to přímo v prostředí vyhledávání a YouTube. Základní informace o oznámených novinkách shrnujeme níže. Konference Google Marketing Live probíhá ve čtvrtek druhým dnem. Budeme ji sledovat a informace z ní zveřejníme v příštím týdnu.

Google Marketing Live 2025, zdroj: Google

Google Marketing Live 2025, zdroj: Google

Výběr z oznámených novinek

  • Reklama ve vyhledávání v přehledech AI Overviews se od 21. května rozšiřuje na desktopová zařízení v USA.V druhé polovině roku se pak rozšíří v angličtině také do vybraných zemí na mobil i na desktop.
  • Google zavede reklamy i do vyhledávání AI Mode, ve kterém uživatelé mohou pokládat komplexní otázky a AI jim poskytuje odpovědi doplněné odkazy. Reklamy se v tomto režimu zobrazují kontextově, například při dotazu „jak si postavit web pro malý byznys“ může být součástí odpovědi odkaz na nástroj pro tvorbu webových stránek.
  • Kreativní nástroje využívající AI k tvorbě videí (Veo) a obrázků (Imagen) budou brzy integrovány do Google Ads a Merchant Center. Kreativní nástroje budou zároveň centralizovány do nově spuštěného Asset Studia a stanou se také součástí Google Ads. 
  • V Merchant Center se také rozšiřuje sada AI nástrojů Product Studio, které pomáhají optimalizovat vizuály, texty i kampaně díky analýze aktuálních trendů a návrhům nových produktů a slev. Obchodníci také získají možnost spravovat svůj brand profil přímo přes Merchant Center.
  • Výrazné aktualizace, údajně největší za poslední roky, se dočká nástroj pro bidování Smart Bidding Exploration. Aktualizace má pomoci lepším výsledků ROAS, a to díky vyššímu počtu dotazů s potenciálně vyšším výkonem.
  • Pro malé inzerenty uvede Google jakéhosi průvodce, který je bude navigovat  tak, aby dokázali využívat nástrojů AI od Googlu co nejsnadněji. 
  • Rozšíří se také možnosti AI měření efektivity reklamních kampaní s deklarovanou lepší metodikou testování inkrementality, což má pomoct přesněji vyhodnotit, které kampaně přinášejí přidanou hodnotu.
  • Vylepšení Google Analytics má umožnit detailnější sledování zákaznické cesty napříč kanály.
  • Vítanou novinkou bylo oznámení reportingu výkonů podle kanálů v kampaních Perfomance Max. Ty kombinují všechny kanály Googlu (vyhledávání, YouTube, Gmail, Mapy, display sítě a další) a umělou inteligenci.

Google zavádí přehled ve vyhledávání generovaný AI i do Česka

středa 21. května 2025

-mav-