Čas strávený na sítích se v Česku nezvyšuje. Snapchat předběhl X
Trendy na sociálních sítích v Česku přináší další ročník výzkumu AMI Digital Index 2025.

Kateřina Marešová a Vladan Crha prezentují výsledky letošního ročníku AMI Digital Index. Zdroj: MediaGuru.cz
Nové výsledky výzkumu zjišťujícího chování české populace na sociálních sítích AMI Digital Index představili Kateřina Marešová, ředitelka pro strategii a kreativu AMI Digital, a Vladan Crha, managing director AMI Digital. Z aktuálního, devátého ročníku mj. vyplynulo, že čas strávený na sociálních sítích se v Česku letos oproti loňským výsledkům nezvýšil a také to, že dochází ke změnám popularity některých sítí.

Zdroj: AMI Digital Index 2025

Zdroj: AMI Digital Index 2025
Základní zjištění
- Průměrný denní čas strávený na sociálních sítích představuje v letošním roce 143 minut (2:23 hod), což je o jednu minutu méně než v roce 2024 a o čtyři minuty méně než v roce 2023. Z pohledu času stráveného bylo zatím nejsilnější „covidové období" (2020 - 2022).
- Nejpopulárnější sociální sítí je Youtube, který navštěvuje 88 % tuzemské populace. S odstupem čtyř procentních bodů následuje Facebook (84 %). Trojici nejsilnějších uzavírá Instagram (67 %). Do pětice nejnavštěvovanějších patří ještě Pinterest (45 %) a TikTok (37 %).
- Síť X (dříve Twitter) poprvé v datech výzkumu klesá. Využívat ji má 25 % populace. O jeden procentní bod se v nových datech před ní dostal Snapchat (26 %).
- Rychle roste TikTok a konstantní růst vykazuje Instagram. Pokračuje pokles Facebooku. Stabilizuje se Snapchat a prakticky stagnuje LinkedIn (24 %). Se sítí Threads už má letos zkušenost 17 % uživatelů a vyvíjí se poměrně dynamicky.
- Stoupá oblíbenost dynamických formátů. Krátká videa se co do oblíbenosti dostala na úroveň fotografií. Snižuje se text, své zájemce si nacházejí dlouhá videa.
- Chatovacím aplikacím vládnou WhatsApp (74 % používá opakovaně) a Facebook Messenger (57 % používá opakovaně). Platí to přitom pro všechny generace. Odstup od třetího IG Direct (23 % používá opakovaně) je velký.
- Nejčastější motivací pro návštěvu sociálních sítí sítí zůstává kontakt s přáteli (81 %), zábava (80 %), vyhledávání informací (76 %) a inspirace (65 %).
- Výzkum registruje klesající aktivitu v tvorbě příspěvků na sítích X a také Facebook. Zástupci AMI Digital proto odhadují, že zmíněné sítě mohou mít v příští vlně výzkumu horší výsledky.

Zdroj: AMI Digital Index 2025
Generace Alfa je na sítích méně než GenZ
„Výzkum ukázal pár zajímavých věcí – například rychlý nástup Threads s velkým potenciálem, stabilní růst Instagramu nebo pokles popularity sítě X,“ popsala klíčová zjištění Veronika Březinová, Head of Social Media v AMI Digital.
Z pohledu generací tráví na sítích nejvíce času Generace Z — v průměru 220 minut denně (3:40 hod). Nově výzkum zkoumal Generaci Alfa (narození 2010 a dále), kde vládne YouTube, Instagram a TikTok. „Generace Alfa je pro nás zatím trochu tajemství. Nicméně už teď můžeme říct, že proti GenZ tráví na sítích méně času," dodává Březinová.

Z prezentace AMI Digital Index 2025, zdroj: MediaGuru.cz

Z prezentace AMI Digital Index 2025, zdroj: MediaGuru.cz

Z prezentace AMI Digital Index 2025, zdroj: MediaGuru.cz
Další růst video formátů
Jedním z klíčových trendů je další přesun k videoobsahu. „Krátká videa letos dohání fotografie a stávají se hlavním formátem obsahu na sociálních sítích," komentoval Vladan Crha. U mileniálů například vzrostlo využití Facebook Reels z 44 % v minulém roce na 61 % v tom letošním a u Instagram Reels nastal nárůst o celých 15 procentních bodů na 50 %.
AMI Digital Index je každoroční výzkum chování českých uživatelů na sociálních sítích, který společnost realizuje ve spolupráci s výzkumnou agenturou Stem/Mark. Letošní ročník se uskutečnil na vzorku 1010 uživatelů internetu v ČR starších 15 let. Poprvé do něj byla zařazena generace alfa (narození v roce 2010 a dále).
-mav-