Influencer monitor: Nejznámějším influencerem je opět Kovy
Domi Alagia z Love Island již nestojí v čele žebříčku nejznámějších influencerů, do vedení se vrátil Kovy.

Kovy, zdroj: Blue Events
V rámci pravidelného Influencer monitoru, žebříčku nejznámějších tuzemských influencerů, který každý půl rok připravuje Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing Fakulty podnikohospodářské VŠE, došlo ke změnám. Domi Alagia z Love Island, jež stála ve vedení před půl rokem, se propadla na páté místo, a do čela se vrátil Kovy, který žebříčku kraloval od roku 2019. V první pětici osobností je zpátky také Leoš Mareš, který v se v ní stabilně pohyboval až do zlomové aktualizace z konce přelomu loňského a letošního roku.
TOP 10 Top of mind influencerů (květen, 2025)
- Kovy
- Anna Šulc
- Mikýř
- Leoš Mareš
- Domi Alagia
- MenT
- Jirka Král
- Shopaholic Nicol
- Sugar Denny
- 10.Tary
„Influencer monitor v poslední době sleduje velmi zajímavý vývoj toho, jak se bude vyvíjet známost Domi Alagie, která se extrémně proslavila během velmi krátké doby. Pokud nepřijde s něčím novým, tak může v žebříčku rychle klesat. Přesto páté místo je velmi vysoká pozice vzhledem k tomu, že ještě v roce 2023 nebyla ani v první patnáctce,” říká Radek Tahal z Katedry marketingu FPH VŠE, který projekt Influencer monitor vede.
„Zároveň sledujeme Leoše Mareše a jeho obdivuhodnou schopnost zapsat se do povědomí prakticky všech generací, včetně té mladé, ke které má vlastně stále větší věkový odstup,” dodává Tahal s tím, že zatímco Mareš se do první pětky vrátil, Nikol Leitgeb, která se v ní také stabilně držela spolu s ním, tak v posledním roce zmizela z žebříčků úplně, protože pro generaci 15–34 let přestává být relevantní, nehledě na její přetrvávající známost mezi staršími.
Z žebříčku vypadl také Vláďa Kadlec, který byl na přelomu roku na sedmém místě. Ještě před rokem přitom v Influencer monitoru vůbec nefiguroval. „Stává se, že se v první desítce objeví někdo ‚na skok’ a zase zmizí, protože se do povědomí dostane kvůli nějaké kauze, projektu či nevydrží nebo nechce budovat pozornost dlouhodobě,” říká Jana Kovářová z Katedry marketingu FPH VŠE. Další změny mohou podle ní přinést letošní reality show, které opět pomohou novým osobnostem na vyšší příčky žebříčku.
-stk-