Influencer monitor: Nejznámějším influencerem je opět Kovy

úterý, 3. června 2025, 16:45 Marketing MediaGuru

Domi Alagia z Love Island již nestojí v čele žebříčku nejznámějších influencerů, do vedení se vrátil Kovy. 

Kovy, zdroj: Blue Events

Kovy, zdroj: Blue Events

V rámci pravidelného Influencer monitoru, žebříčku nejznámějších tuzemských influencerů, který každý půl rok připravuje Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing Fakulty podnikohospodářské VŠE, došlo ke změnám. Domi Alagia z Love Island, jež stála ve vedení před půl rokem, se propadla na páté místo, a do čela se vrátil Kovy, který žebříčku kraloval od roku 2019. V první pětici osobností je zpátky také Leoš Mareš, který v se v ní stabilně pohyboval až do zlomové aktualizace z konce přelomu loňského a letošního roku.

TOP 10 Top of mind influencerů (květen, 2025)

  1. Kovy
  2. Anna Šulc
  3. Mikýř
  4. Leoš Mareš
  5. Domi Alagia
  6. MenT
  7. Jirka Král
  8. Shopaholic Nicol
  9. Sugar Denny
  10. 10.Tary

„Influencer monitor v poslední době sleduje velmi zajímavý vývoj toho, jak se bude vyvíjet známost Domi Alagie, která se extrémně proslavila během velmi krátké doby. Pokud nepřijde s něčím novým, tak může v žebříčku rychle klesat. Přesto páté místo je velmi vysoká pozice vzhledem k tomu, že ještě v roce 2023 nebyla ani v první patnáctce,” říká Radek Tahal z Katedry marketingu FPH VŠE, který projekt Influencer monitor vede.

„Zároveň sledujeme Leoše Mareše a jeho obdivuhodnou schopnost zapsat se do povědomí prakticky všech generací, včetně té mladé, ke které má vlastně stále větší věkový odstup,” dodává Tahal s tím, že zatímco Mareš se do první pětky vrátil, Nikol Leitgeb, která se v ní také stabilně držela spolu s ním, tak v posledním roce zmizela z žebříčků úplně, protože pro generaci 15–34 let přestává být relevantní, nehledě na její přetrvávající známost mezi staršími.

Z žebříčku vypadl také Vláďa Kadlec, který byl na přelomu roku na sedmém místě. Ještě před rokem přitom v Influencer monitoru vůbec nefiguroval. „Stává se, že se v první desítce objeví někdo ‚na skok’ a zase zmizí, protože se do povědomí dostane kvůli nějaké kauze, projektu či nevydrží nebo nechce budovat pozornost dlouhodobě,” říká Jana Kovářová z Katedry marketingu FPH VŠE. Další změny mohou podle ní přinést letošní reality show, které opět pomohou novým osobnostem na vyšší příčky žebříčku.

-stk-