
Zdroj: Repro YT Targa Florio
Česká značka limonád a toniků ze sicilských ingrediencí Targa Florio, jež patří do portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko, se v nové kampani spojuje s jezdcem Formule 1 Emersonem Fittipaldim. Místo zběsilého závodění však ukazuje, že skutečný požitek z jízdy přichází při zpomalení a jejím vychutnávání. Cílem je rovněž představit i novou příchuť Targa Florio Limonata Maracuja e Mandarino.
Emerson Fittipaldi, dvojnásobný mistr světa Formule 1, je ve světě motorsportu ikonou. I přesto, že v mládí závodil na hraně lidských možností, dnes už dává přednost klidu, plynulosti a bezpečnosti. „Targa Florio symbolizuje hrdinství, sílu a odvahu automobilových závodníků – a přesně tyto hodnoty chceme přenést i do našeho nápoje a komunikace značky. Emerson Fittipaldi se k tomu bezvadně hodí, všechny tyto vlastnosti má,“ přibližuje Oľga Kubíková, manažerka značky Targa Florio.
„Řízení mě pořád baví, už mi ale nejde o rychlost. Kdo chce závodit, má jít na okruh – tam to má smysl. Do běžného provozu ale extrémní rychlost nepatří,“ říká Fittipaldi, jehož jméno se v češtině vžilo v příměru „jezdíš jako Fittipaldi“, vyjadřující rychlou jízdu plnou adrenalinu. A právě i této myšlenky využívá značka ve své nové kampani. „Drželi jsme se DNA značky, která se spojuje s auto moto světem a koncept rozvinuli. Navázali jsme na zaužívaný výraz, když někdo jezdí rychle. Ukazujeme, že Emerson si ve skutečnosti užívá jízdu s rozvahou,“ vysvětluje Adam Marčan z agentury Mannschaft, která stojí za kreativním konceptem.
Svým názvem odkazuje značka na stejnojmenný historický automobilový závod Targa Florio, který se na Sicílii pořádal již od roku 1906. „Pouze v Itálii se mohlo závodit na otevřených silnicích. Když se nad tím zamyslíte, bylo to opravdu nebezpečné – během závodů neexistovalo žádné pořádné zabezpečení, lidé o závodu ale věděli a respektovali ho. Auta projížděla vesnicemi, kolem domů a farem plnou rychlostí. Závody Targa Florio byly tak slavné, protože se naprosto lišily od závodění na uzavřených okruzích. Jet po silnicích mezi městy... každý, kdo žil v okolí Targa Florio okruhu, chtěl být u toho. V Itálii to byla velkolepá podívaná,“ popisuje své zážitky Emerson Fittipaldi.
S automobilovým světem se značka spojuje dlouhodobě. V minulosti se například propojila se jménem Gérarda Larrousse, vítězem závodu Targa Florio, českou závodnicí Eliškou Junkovou, motoristickým novinářem Honzem Koubkem či moderátorskou dvojicí Števem Eiselem a Pepou Králem.
Credits
- Agentura: Mannschaft
- Creative Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
- Copywriter: Adam Jánoš, Matúš Kvas
- Art Director: Adam Marčan
- Account manager: Adam Marčan
- Online content: Jozef Jagušák Junior
- Produkce: Hitchhiker films (Ivan Hulík, Michal Gogh, Mira Hudecová)
- Režisér: Dano Dekan
- Kameraman: Dušan Husár
- Fotograf: Branislav Šimončík
-stk-