WebExpo: Holistický přístup a AI jsou nutností

sobota, 21. června 2025, 12:00 Internet & Mobil MediaGuru

Na konci května se v Praze uskutečnil další ročník konference WebExpo.

Jak vzniká strategie pod rukama světového experta? Proč má Česko výrazně podporovat legální imigraci? A opravdu prostoupila AI všechny obory? Mezinárodní konference WebExpo 2025 ukázala, že budoucnost technologií se netvoří jen v Silicon Valley, ale pod rukama každého s otevřenou myslí a chutí experimentovat.

Od 28. do 30. května se Palác Lucerna proměnil v centrum technologické komunity. Konference WebExpo už posedmnácté přivedla do Prahy špičky českého i světového byznysu, marketingu, vývoje i UX designu. Během třídenní klíčové události roku se vzájemně inspirovalo 1583 účastníků a 97 speakerů či mentorů. Podpořili se také v překonávání výzev, které přináší současná práce v technologickém odvětví.

Když jeden obor nestačí

Letošní ročník konference zdůraznil nutnost používání AI a potvrdil směřování tech světa a jeho holistického přístupu. Prakticky všemi přednáškami a workshopy přesvědčil účastníky, že jednotlivec či firma nedosáhne úspěchu při pouhém zaměření na hard skills.

„Současní tech odborníci potřebují nahlédnout daleko za hranice svého oboru,“ říká Šárka Štrossová, ředitelka konference WebExpo, „Ti, kteří se orientují ve více oblastech, mají v rychle se měnícím světě výrazný náskok. Díky svému multipotenciálu jsou i v době AI těžko nahraditelní.“

Naživo a bez příkras

Úvodní keynote na konferenci přivezl Mark Pollard, stratég původem z Austrálie působící v USA. Ten vtáhl publikum do svého myšlenkového procesu. Na praktické ukázce s dobrovolnicí z publika a jejím skutečným výzkumem demonstroval, jak se staví funkční strategie, a místo slidů nabídl pohled do svého myšlenkového procesu v reálném čase.

V tomto duchu se nesla řada dalších přednášek. Designérka Nadieh Bremer oslovila publikum vizualizací dat, vývojář Tejas Kumar ukázal, jak na nativnější zážitky pomocí generativní umělé inteligence.

Sales není sprosté slovo

Na WebExpo vystoupil i Tomáš Čupr, stojící za projekty Slevomat, Dámejídlo a Rohlik.cz. Čupr  svou přednáškou vtáhl do děje celý Velký sál Lucerny, kde vizionářsky mluvil o budování značky a kvalitě služby s nutnou pomocí AI.

Na pódiu se objevil také Jan Řežáb, podnikatel stojící za Socialbakers či aktuálně Ravineo. Podnikatel popsal svou cestu a také vyzval Česko k otevřenější imigrační politice, díky které bychom mohli doplnit chybějící kapacity.

Testování jako základní kámen

Zkušenosti speakerů WebExpo se shodovaly: víc než kdy dříve potřebujeme mezi sebou komunikovat a být neustále připravení na změny. Řečníci napříč obory ukazovali, jak nástroje jako AI, prototypování nebo výzkum trhu tvoří základ každodenní práce.

WebExpo 2026

Další ročník WebExpo se uskuteční 27.–29. května 2026 v Praze. Základní vstupenky jsou už nyní v prodeji, a to za zvýhodněnou cenu 4999 Kč v limitovaném počtu.

Účast už teď potvrdili Ben Morss (Developer Advocate v DeepL, dříve v Googlu), Julian Della Matia (specialista na budování výzkumných týmů) či Barbora Obračajová přinášející unikátní spojení práva, designu a technologií.