
Zdroj: WPP
Skupina WPP Media prochází v letošním roce větší restrukturalizací. Změny se dotýkají vnitřního uspořádání i personálního složení. Podle marketingového ředitele společnosti Ondřeje Šimůnka je cílem vytvořit lépe propojenou a výkonnější společnost.
Jedním z klíčových kroků je zavedení jednotného provozního modelu napříč všemi trhy. „Zavádíme na všech trzích globálně jednotný provozní model, který rozvíjí roli našich agenturních značek, spojuje naše investiční a aktivační týmy do jednoho oddělení a ustavuje podpůrné funkce napříč celou skupinou,“ uvedl na dotaz MediaGuru.cz Ondřej Šimůnek.
Tyto změny si vyžádaly i personální zásahy. Po oznámeném odchodu top managementu má podle neoficiálních informací odejít další více než desítka lidí na seniorní úrovni. WPP Media konkrétní čísla o počtu odcházejících zaměstnanců neuvádí, v Česku by ale podle Ondřeje Šimůnka mělo dojít ke změnám v rozsahu nižších jednotek procent. „V rámci procesu jsme museli učinit několik obtížných rozhodnutí, abychom omezili překrývání rolí. Konkrétní čísla týkající se změn počtu zaměstnanců nebudeme poskytovat, nicméně jak jsme již dříve komunikovali, tak pro skupinu agentur WPP Media v Česku očekáváme v průběhu roku 2025 změnu v rozsahu nižších jednotek procent," uvádí.
Restrukturalizace by měla být završena do konce roku 2025. „Hlavní fáze restrukturalizace probíhá v průběhu tohoto roku a očekáváme, že klíčové změny budou zavedeny do konce roku 2025,“ konstatuje Šimůnek. „Naším hlavním cílem je vybudovat silnější a propojenější společnost, abychom našim klientům přinášeli ještě větší hodnotu,“ dodal.
Součástí nové strategie je také intenzivnější využívání umělé inteligence. Zatímco některé zahraniční analýzy varují před negativními dopady AI na reklamní průmysl a například Financial Times píše o tom, že WPP se snaží využít AI dřív než zničí její byznys, WPP Media v ní vidí příležitost. AI podle Ondřeje Šimůnka pomáhá automatizovat rutinní úkoly a efektivněji pracovat s daty, čímž „uvolňuje ruce našim expertům pro tvorbu inovativních kampaní s vyšší přidanou hodnotou“.
-mav-