Planeo v novém konceptu ukazuje značku s „lidskou tváří"

středa, 20. srpna 2025, 11:50 Aktuality, Reklama MediaGuru

Planeo přichází s novým komunikačním konceptem „Jednoduše“. Staví na dvou kontrastních světech.

Zdroj: Repro YT Planeo CZ

Zdroj: Repro YT Planeo CZ

Síť obchodů s elektronikou a dalším zbožím Planeo představuje nový komunikační koncept s názvem „Jednoduše“, kterým vstupuje do nové fáze své marketingové identity. Namísto čistě produktové komunikace se nově profiluje jako „značka s lidskou tváří – vstřícná, odborná a srozumitelná".

Kreativa kampaně staví na kontrastu dvou prostředí. Prvním je anonymní, chladný a technologicky komplikovaný „obchod jinde“, kde se zákazník potýká s nejasnými pravidly, neochotou nebo matoucími podmínkami nákupu. Druhým je prodejna Planeo, kde všechno běží hladce a jednoduše – díky přístupu personálu, který poradí, vysvětlí a pomůže s nákupem.

„Pro nás je to zlomový moment. Chceme, aby lidé přestali vnímat Planeo jen jako obchod s ledničkami a pračkami. Jsme tu pro ně jako odborníci, kteří pomáhají s výběrem, radí srozumitelně a nehledají důvody, proč něco nejde. Nový komunikační koncept nám umožňuje tohle všechno říct naplno – a s nadsázkou,“ říká Dominik Dolejš, ředitel marketingu Planeo ČR, který na kampani pracoval společně se svým týmem a s týmem Jany Zedníkové, ředitelky marketingu Planeo SR.

Kampaň odstartovala v polovině srpna a postupně se objeví ve všech hlavních komunikačních kanálech – od televize přes outdoor až po sociální sítě, rádio a prodejny, a to jak v Česku, tak na Slovensku. 

Kreativní podobu konceptu připravila agentura Hullabaloo pod vedením Executive Creative Directora Vítězslava Štrobla, režie spotů se pod taktovkou produkce Punk Film ujal Markus Krug. Hlavní tváří a hlasem je herec Miroslav Hrabě, který ztvárňuje prodavače Planeo. 

„Od začátku jsme se s klientem shodli na tom, že platformu ‚Jednoduše’ potřebujeme nejdříve etablovat – a nejlépe právě na kontrastu. Vycházeli jsme z reálných dat o tom, co lidem při nákupech nejvíc vadí, a chtěli ukázat, že to jde i jinak. Právě proto jsme příběh postavili na nedokonalém a zbytečně komplikovaném světě fiktivní konkurence. A protože jsme chtěli divákům zahlceným hardsellem dopřát silný a zapamatovatelný zážitek, vsadili jsme na storytelling a humor,“ vysvětluje Vítězslav Štrobl.

Fiktivní ‚obchod jinde’ vznikl zcela od nuly na zelené louce – od architektonického návrhu až po grafické detaily. Každá rekvizita byla pečlivě obrandována tak, aby působila jako prostředí fiktivní konkurence – od zaměstnaneckých kartiček až po obrazovky počítačů. „Šlo to do maximálního detailu a bylo to velmi pracné, v podstatě jsme vytvořili design pro úplně novou firmu,“ popisuje přípravy producent Jiří Beránek z produkce Punk Film.

S konceptem plánuje Planeo pracovat dlouhodobě, současná kampaň představuje první vlnu komunikace. Další budou komunikovány postupně v následujících měsících napříč médii a formáty. 

-stk-