Disney+ modernizuje, přichází Hulu a Liga mistryň UEFA

pátek, 10. října 2025, 07:10 TV Lukáš Polák

Globální streamovací služby o sobě daly v posledních týdnech vědět zejména nejméně populárním krokem, zdražováním. Disney+ připravila ale i řadu novinek, které mají posílit její pozici.

Sekce Star se změnila pro mezinárodní publikum na Hulu. Repro: Disney+

Sekce Star se změnila pro mezinárodní publikum na Hulu. Repro: Disney+

Ruku v ruce s oznámeným zdražováním streamovací služby Disney+, kterou krátce nato následoval jeden z hlavních konkurentů, online platforma HBO Max, bylo americkými médii oznámeno několik novinek, jenž budou formovat podobu služby pro následující období také v Česku. Jde o zcela logický krok, neboť pouze nepříjemné zprávy by předplatitelé překousli jen velmi obtížně. Mění se některé prvky v menu Disney+ a realitou je i start Ligy mistryň UEFA.

Kombinace domácí zábavy, jako jsou filmy, seriály a dokumenty, už dnes nestačí. Standardní výbavou se stal také živě streamovaný sport. Netflix pohltil od letošního roku kompletní streamingovou platformu WWE a příležitostně vysílá například i boxerské duely, golf, americký fotbal nebo v horizontu několik dní také exhibiční tenisový turnaj hvězd. HBO Max má sekci Sport (s nutností příplatku) jako trvalou součást nabídky a Disney+ nezůstává pozadu s Ligou mistryň.

Největší novinka: Místo Star přichází Hulu

Nahrazení sekce Star dlaždicí Hulu, která je komunikována globálně s udávanou platností od 8. října, představuje završení dlouhodobé evoluce společnosti Disney. Star byla původně hongkongský satelitní vysílatel založený v roce 1991 jako „Satellite Television Asian Region“ společností Hutchison Whampoa. V roce 1993 ho získal Rupert Murdoch a News Corporation za 525 milionů dolarů, čímž se Star stala součástí globálního mediálního impéria. Značka postupně expandovala po celé Asii jako významný televizní vysílatel zaměřený na anglicky mluvící publikum.

Po spuštění Disney+ a převzetí 21st Century Fox musela společnost řešit problém s distribucí dospělého obsahu na mezinárodních trzích, kde nebyla dostupná služba Hulu. Disney proto v únoru 2021 spustila Star jako nový obsahový hub právě v rámci Disney+. Star měla sloužit jako mezinárodní ekvivalent Hulu a poskytovat zábavný obsah pro starší publikum. Po získání úplné kontroly nad Hulu a rozhodnutí integrovat obě služby do jediné aplikace Disney ale oznámila, že nahradí Star značkou Hulu i na mezinárodních trzích.

Změny navigace, nové menu

Nový vzhled Disney+ zavádí horní navigační lištu s výchozí záložkou „Pro vás“, která využívá aktualizovaný algoritmus pro přesnější doporučení a pokračování ve sledování z jednoho místa na různých zařízeních. Součástí je také zvýrazněná sekce profilů a nové štítky typu „Finále řady“, „Nová řada“ a „Nový film“, které upozorní na novinky a premiéry. Levá vertikální nabídka bude obohacena o záložku „Živě“ s okamžitým vstupem k přímým přenosům, v Česku půjde primárně právě o Ligu mistryň UEFA, což přibližuje zážitek klasické televizi.

Domovská obrazovka bude obsahovat ještě více moderních grafických prvků: řada značek je dynamičtější a dlaždice používají plakátové formáty. U některých titulů bude použita i možnost automatického přehrávání videa (bez zvuku). Cílem změn je zjednodušit orientaci, zrychlit nalezení relevantního obsahu a posílit personalizaci napříč celou službou. Nová horní lišta odděluje katalogy a dává doporučením dominantní roli na domovské stránce. Aktualizace vizuálu posouvá do popředí primárně postavy a příběhy napříč značkami.

Liga mistryň UEFA bez češtiny

Disney+ se od tohoto týdne stala exkluzivním domovem fotbalové Ligy mistryň na základě pětileté smlouvy s UEFA. Streamovací služba bude vysílat všech 75 zápasů nové sezóny s kompletním složením 18 týmů, od první fáze až po finále, které se uskuteční v květnu 2026 v norském Oslu. Pro evropské diváky jde o přelomovou změnu v dostupnosti ženského fotbalu, protože všechny zápasy jsou dostupné bez příplatku v rámci standardního předplatného Disney+. Na druhou stranu, v minulosti byla v omezené míře Liga mistryň k dispozici zdarma v rámci Rakuten TV.

Nová sekce, jak se nyní mohou uživatelé přesvědčit, je designována s důrazem na vizuální atraktivitu a jazykovou flexibilitu, přičemž každý zápas je dostupný minimálně v angličtině a v jazycích obou hrajících týmů. Vybrané zápasy jsou nabízeny v dalších jazycích včetně švédštiny, dánštiny a polštiny, zatímco od vyřazovací fáze play-off budou všechny duely vysílány minimálně v pěti evropských jazycích, ale čeština mezi nimi pochopitelně chybí. Textové informace v lokalizované podobě zůstávají pouze omezenou součástí nabídky, na rozdíl například od Netflixu.