Národní screeningové centrum spouští informační kampaň

pondělí, 3. listopadu 2025, 06:45 Aktuality, Reklama MediaGuru

Na podporu onkologických screeningových programů startuje Národní screeningové centrum kampaň „Ukaž rakovině záda“. 

Zdroj: NSC

Zdroj: NSC

Národní screeningové centrum (NSC), které je součástí Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR, chce novou kampaní s claimem „Ukaž rakovině záda“ upozornit na význam prevence a motivovat veřejnost k účasti v onkologických screeningových programech. Kampaň chce zároveň vyvrátit nejčastější obavy a mýty o průběhu vyšetření. 

Komunikace cílí především na skupinu lidí nad 50 let, která je z hlediska výskytu nádorových onemocnění nejvíce ohrožena. Právě jim kampaň představí pět důležitých screeningových programů na odhalení karcinomu tlustého střeva a konečníku, plic, prostaty, prsu a děložního hrdla. 

Kampaň startuje v listopadu, v první fázi zejména v digitálním prostředí a na sociálních sítích spolu se silnou PR podporou. Vyvrcholení přijde v lednu, kdy mediální mix doplní i intenzivní propagace v televizi a tisková inzerce.

„Klasické mediální výstupy jsou jen jedna stránka. Do výzvy ‚Ukaž rakovině záda’ chceme zároveň zapojit i odborné lékaře, významné zaměstnavatele, velké značky, osobnosti a prostřednictvím sociálních sítí i samotnou veřejnost,“ uvádí Karel Hejduk, vedoucí Národního screeningového centra.

Vizuální stránka kampaně staví na symbolu trička s nápisem na zádech, který doslova zhmotňuje hlavní gesto výzvy „Ukaž rakovině záda“. Každý slogan odlehčenou formou připomíná, že screening zabere jen chvíli, a především může zachránit život. Motiv triček je záměrně jednoduchý, vizuálně čistý a má působit přirozeně, nepateticky a motivovat k prevenci bez strašení.

Kampaň realizuje komunikační agenturа Media Age ve spolupráci s PR agenturou PEPR Consulting, a neziskovou organizací Revenium, která se věnuje osvětě a zlepšování života lidí se zdravotním znevýhodněním.

-stk-