BigMedia spouští digitální síť PlayOn, přirovnává ji k televizi v ulicích
Nová síť digitálních venkovních obrazovek (DOOH) od BigMedia nabízí více než 650 digitálních ploch napříč republikou, které lze propojit, cílit a spravovat v reálném čase.
Marek Pavlas představuje síť PlayOn, zdroj: MediaGuru.cz
Společnost BigMedia představila klientům a partnerům svou síť digitálních venkovních obrazovek (DOOH) PlayOn. Síť v současnosti tvoří více než 650 digitálních ploch po celém Česku. Inzerentům nabízí možnost oslovit miliony lidí „v jednom okamžiku“.
„Naší vizí je, aby PlayOn byla vaše televize v ulicích města,“ uvedl CEO BigMedia Marek Pavlas na pondělním setkání s partnery, které se uskutečnilo v pražském centru architektury a městského plánování CAMP. Srovnání nové DOOH sítě s televizním médiem nebylo náhodné, BigMedia cílí na televizní zadavatele, když argumentuje velikostí zásahu, rychlostí i schopností oslovit mladší divácké skupiny, které od tradičního lineárního vysílání postupně odcházejí. „Digitální venkovní reklama dnes dokáže budovat zásah stejně rychle – nebo i rychleji – než televize,“ uvedl Marek Pavlas.
Kombinace formátů i možností nasazení
Síť PlayOn zahrnuje portfolio několika formátů od digitálních zastávek MHD (170 po celé Praze) včetně digitálních kreativních zastávek (vlastní branding, kreativní motiv, doplnění o vůni nebo zvuk), dále obrazovky v pražském metru, na vlakových nádražích (až 25 měst v Česku), obchodních centrech ve 13 městech až po prémiové digitální obrazovky v centru Prahy (10 ploch v ulicích Na Příkopech, Pařížská a Náměstí Republiky) a velkoformátové LED smartboardy a bigboardy v Praze, Brně, Ostravě a Olomouci. Tyto nosiče lze synchronizovat a kombinovat podle potřeb klienta.
Digitální síť PlayOn umožňuje podle Pavlase inzerentům spouštět kampaně okamžitě, měnit kreativní motivy podle potřeby a plánovat komunikaci už od jednoho dne. Reklamní obsah lze přizpůsobit počasí, denní době nebo lokalitě, například zobrazovat jiný motiv ráno než večer, nebo reagovat na aktuální počasí. Reklama může být rovněž propojena s reálnými daty v čase: značky mohou zobrazovat aktuální kurz, cenu produktu nebo živé vzkazy fanoušků jako například Plzeňský Prazdroj během mistrovství světa v hokeji.
Cenové balíčky
Síť nabízí čtyři cenové balíčky podle rozsahu zásahu a počtu ploch. Základní varianta Economy stojí 54 tisíc Kč za den a zahrnuje využití 50 digitálních ploch. Střední balíček Smart čítá 100 ploch za 99 tisíc Kč denně, zatímco nejrozsáhlejší varianta Max umožňuje komunikaci na 150 plochách za 128 tisíc Kč denně. Možností je i sestavení individuální nabídky, které jsou připraveny na míru klientům.
Outdoor jako aktivní médium
Podle Pavlase se venkovní reklama díky digitalizaci posouvá od statického média k aktivnímu médiu, které dokáže aktivovat zákazníky a ovlivňovat prodej. Správné cílení a personalizace obsahu zvyšují podle dat BigMedia pozornost publika, zapamatovatelnost i pozitivní vnímání značky. „Jsme schopni zasáhnout správné zákazníky ve správný čas a na správném místě,“ shrnul Marek Pavlas.
Hana Friedlaenderová, vedoucí výzkumu BigMedia, v návazném vystoupení zdůraznila, že digitální venkovní reklama (DOOH) dokáže získat až pětkrát více pozornosti než online formáty a je vnímána jako inovativní, důvěryhodná a neobtěžující. Podle výzkumů přináší vyšší zapamatovatelnost i pozitivnější vnímání značek než televize či sociální sítě a zasáhne téměř polovinu populace během jediného dne.
Josef Fišer z Medianu pak na datech adMeteru demonstroval, že zařazení OOH či DOOH do kampaní zvyšuje jejich celkový zásah až o 15 % oproti čistě televiznímu plánování, přičemž největší efekt má u mladších cílových skupin. Doporučil proto, aby venkovní média tvořila 10 až 30 % mediamixu, protože dokáží zásah kampaně navýšit a zároveň zůstat cenově efektivní. Inkrementální přírůstek DOOH i cenovou efektivitu potvrdil za zadavatele Jan Ksandr, globální mediální manažer značky Allwyn.
-mav-