DZS spouští celonárodní kampaň „Dnes Změníme Svět“

pondělí, 1. prosince 2025, 07:05 Aktuality, Reklama MediaGuru

Dům zahraniční spolupráce kampaní představuje skutečné příběhy i měřitelné výsledky mezinárodní spolupráce. 

Zdroj: DZS

Zdroj: DZS

Dům zahraniční spolupráce (DZS), příspěvková organizace MŠMT a národní agentura pro mezinárodní vzdělávání a výzkum, uvedla celonárodní kampaň „Dnes Změníme Svět“. Jejím cílem je zvýšit povědomí o organizaci a přiblížit veřejnosti konkrétní podobu, přínosy a dopady programů, které DZS spravuje. Kampaň propojuje emoce s daty a představuje skutečné příběhy i měřitelné výsledky mezinárodní spolupráce. 

DZS dlouhodobě otevírá lidem dveře k novým příležitostem – studujícím, vyučujícím, osobám působícím ve výzkumu i institucím. Nová kampaň tuto vizi přenáší do tří hlavních narativů. První narativ představuje české studenty, pedagogy a výzkumníky, kteří vyjíždějí do zahraničí a vracejí se s novými zkušenostmi, kontakty i sebevědomím. Druhý se zaměřuje na inspirativní zahraniční studenty, kteří obohacují život českých měst a univerzit. Třetí vyzdvihuje české stopy ve světě – od krajanských komunit po kulturní a vzdělávací centra posilující povědomí o Česku v zahraničí.

„Spravujeme přibližně dvacítku programů a sítí a je pochopitelné, že se v tom veřejnost někdy ztrácí. Touto kampaní chceme jednoduchým a srozumitelným způsobem ukázat, jaký má mezinárodní vzdělávání přínos pro jednotlivé účastníky, komunity i celou společnost a zároveň přiblížit aktivity, které DZS spravuje,“ vysvětluje Kristýna Veitová, vedoucí marketingu DZS.

Každoroční výzkumy realizované ve spolupráci se Stem/Mark ukazují, že většina lidí v Česku sice zná program Erasmus+, jen malé procento si však dokáže spojit tento program s institucí, která ho na národní úrovni spravuje.Nová kampaň proto staví na identitě DZS a na myšlence, že jedna organizace poskytuje kvantum příležitostí pro různé skupiny lidí. 

Kreativní koncept z dílny agentury Družina je navržený tak, aby se dal dlouhodobě rozvíjet. Umožňuje organizaci střídat příběhy, reagovat na aktuální témata a postupně pokrývat i další oblasti mezinárodního vzdělávání. „Mezinárodní vzdělávání je celoživotní pouť a DZS je v každém jejím bodě. Proto jsme kampaň postavili právě na těchto třech písmenech – na symbolu, který v sobě nese tisíce příběhů. Claim Tři písmena, tisíce příběhů se pak propsal i do vizuálů: každý z nich stojí na trojslovném headlinu začínajícím na D–Z–S. Samotné vizuály pak vycházejí z reálných příběhů a ukazují dopad různých evropských programů a iniciativ na lidské životy autenticky a uchopitelně,“ doplňuje Veitová.

Jedním z příběhů, které se v kampani objeví s titulkem „Digitálně Zdatní Senioři“, je projekt DIGIbabi + DIGIděda z Kopřivnice. Ten propojuje mladé lidi a seniory, kteří se společně učí pracovat s digitálními technologiemi. Projekt ukazuje, že mezinárodní spolupráce nemusí mít podobu pouze studijních výjezdů, často je reprezentována i lokálními iniciativami, které posilují respekt, solidaritu a mezigenerační dialog. Za posledních deset let podpořil DZS více než 250 solidárních projektů zlepšujících život komunit po celé republice.

Zdroj: DZS

Zdroj: DZS

„Letos bude kampaň probíhat především v online prostoru – na zpravodajských portálech a sociálních sítích – a poprvé si vyzkoušíme také kinoreklamu. Cílíme hlavně na širokou veřejnost, abychom zvýšili povědomí o mezinárodním vzdělávání a aktivitách DZS. Do regionů se chystáme příští rok, zejména s výstavou a podporou v regionálních médiích, kde chceme představit především místní a lokální projekty. Začneme v Jihomoravském kraji,“ dodává Veitová.

-stk-