Z vánočního spotu dm, zdroj: dm
Vánoce jsou podle nové kampaně společnosti Dm drogerie markt především o lidech, ne o dokonalosti a dárcích. Průzkum, který dm realizovala s agenturou Ipsos, ukazuje, že 88 % Čechů považuje osobní setkání u vánočního stromku za nejdůležitější součást svátků, zároveň však 70 % respondentů vnímá, že se o osamělosti o Vánocích mluví málo.
Kampaň s mottem „Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují“ chce proto inspirovat k větší lidské blízkosti a posílení komunitních vztahů.
Podle Jiřího Peroutky, manažera komunikace společnosti dm, letošní kampaň reflektuje touhu po skutečných mezilidských vztazích. „V dm věříme, že lidská blízkost je tím nejcennějším dárkem, který si můžeme dát. Kampaní proto vybízíme k reálným setkáním a otevřeným rozhovorům – i o tématech, o nichž se běžně nemluví.“
Kampaň staví na myšlence, že nikdo by o Vánocích neměl být sám. Společnost dm chce prostřednictvím svých aktivit motivovat lidi, aby věnovali čas i těm, kteří se mohou cítit osaměle, a podporovali komunitní propojení napříč generacemi.
Z průzkumu dále vyplývá, že šest z deseti Čechů se necítí díky sociálním sítím méně osaměle a téměř polovina je nepovažuje za důležitý nástroj pro udržování kontaktu s blízkými. Osobní setkání zůstává jednoznačnou preferencí – upřednostňuje ho 88 % respondentů. Znepokojující je však zjištění, že pouze 62 % lidí má jistotu, že se má v případě potřeby na koho obrátit.
-mav-